Potřebuje-li pacient rychlý transport vrtulníkem z havířovské nemocnice, musí počítat s velkým rizikem. Současný havířovský heliport je totiž bez osvětlení a téměř dva kilometry vzdálený od urgentního příjmu.
Jan Ferenc, ředitel NsP Havířov: „Současná situace je velmi náročná, protože my musíme jezdit kolem celé nemocnice, vracet se zpátky na silnici, objíždět infekci a přijet do zahrady na nějakých pár panelů položených, kde ten vrtulník přistane s pacientem. Je to jednak čas, který může rozhodovat, protože ten převoz trvá i deset minut a tím pádem my nemůžeme rychle pacienta, který je v těžkém stavu, převést třeba do fakultní nemocnice."
To potvrzuje i primář ARA. Jiří Burša, primář ARO NsP Havířov: „Je to určitě organizační komplikace, protože se musí objednávat sanita, aby se tam dostavila a manipulace, časové zdržení. Všechno hraje proti tomu. Uvítali bychom, kdyby se už konečně podařilo heliport zřídit v těchto prostorech u urgentního přijmu."
Nemocnice řeší heliport už dva roky. Problém není ve financích, ty poskytne kraj.
Jan Ferenc, ředitel NsP Havířov: „Problém je hlavně v tom, že tady má soukromník dva pozemky v našem areálu nemocnice, které vlastně brání výstavbě heliportu a i přes původní souhlas firmy, která souhlasila, že tam můžeme stavět, ten souhlas byl stáhnut a opět pokračuje vakuum a neděje se nic."
Soukromník, který vlastní část travnaté plochy a část parkoviště, předložil kraji varianty, za jakých podmínek se spor dal vyřešit. Přímý prodej pozemků, na to kraj ale nemá prostředky. Ve hře je směna pozemků, to má ale háček.
Libor Vajda, vedoucí majetkového oddělení krajského úradu MSK: „Pokud bychom to chtěli řešit směnou, požadují o necelých 600 metrů čtverečních pozemků více v areálu, za ty co by nám dali, což kdybychom brali hodnotu ceny 1300 korun za metr čtvereční, jak si to oni cení, to dělá pro kraj o dalších sedm milionů korun ztrátu."
To znamená, že než se kraj s vlastníkem na nějaké variantě domluví, může být i nadále ohrožen stav pacientů.