Střední škola uspořádala den otevřených dveří, na kterém nechyběly samozřejmě praktické ukázky výuky.
Jaroslav Knopp, ředitel školy: „Máme 11 učebních oborů, které bych rozdělil do tří stěžejních skupin. Je to stavebnictví, dřevařství, jsou to auto obory. Pak tady máme pět maturitních oborů, které jsou více méně stejně rozdělené jako ty výuční, protože se také věnují auto oborům, stavebnictví a dřevařství."
Na škole mají také tři nástavbové obory, které umožňují žákům, aby si ve dvouletém studiu dodělali maturitní zkoušku. Největší zájem je mezi studenty o auto obory.
Jaroslav Knopp, ředitel školy: „Zaměřili jsme se především na kvalitu výuky, takže myslím, že všechny obory, tak jak jsem je vyjmenoval, jsou na opravdu vysoké úrovni."
A to šlo během prohlídky školy vidět. Například v této praktické učebně oboru nábytkářství mají speciální CNC stroj. Jednoduše řečeno. Student navrhne model a přístroj se postará o vyřezání.
Tomáš Wolny, učitel oboru truhlář, tesař: „V těchto prostorech se učí projektování, navrhování nějakých modelů.Prvně to jsou modely v 2D grafice, potom jsou to 3D modely. Když to zvládnou, tak se naučí simulování drah, poté to uloží a přenesou do stroje, který nám to vše ukáže, jak to funguje."
O tento obor je velký zájem i mezi děvčaty.
Kateřina Macháčová, studentka: „Baví mě navrhovat prostory. Fantazie tam musí být velká. V budoucnu bych chtěla navrhovat interiéry v tomto programu."
V učebně zedník, obkládač, jsme nalezli i mnoho diplomů. Studenti úspěšně reprezentují školu na národních i mezinárodních soutěžích. Zvláštností bylo, že se zde učí i dívka.
Jiří Slavík, učitel oboru zedník, obkladač: „Studentka je z prvního ročníku. Zatím se snaží, aby se co nejrychleji naučila základy."
Hana Záleská, studentka zedník, obkladač: „Já jsem začala tím, že jsem s taťkou začala dělat obklady v koupelně. To mě začalo bavit, tak bych se tím chtěla i živit."
Opravdu chloubou je diagnostická učebna autooborů.
Radim Miksa, učitel oboru autotornic: „Je to učebna čistě určena pro diagnostiku. Řešíme závady, studenti se učí, jak ty závady hledat, analyzovat, řešit."
Není nad šikovné ruce klempířů či instalatérů.
Josef Marek, lektor-instruktor pro zámečnické a instalatérské práce: „Provádíme tady výcvik od začátku jak v rukodělných pracích, tak i více méně v intelektuálních znalostech, aby žáci měli přehled v dokumentacích stavebních. Musí znát technologické postupy, protože tyto obory doznaly velkých změn."
Martin Kulíšek, student: „Jsem z třetího ročníku instalatér a ta práce mě baví. V budoucnu bych chtěl dělat svářeče."
Petr Kokotek, student: „Můj taťka má klempířskou firmu a chci tu práci dělat v budoucnosti."
Kvalita školy je schovaná uvnitř. Školské zařízení však věří, že se podaří v brzké době proměnit i vzhled budovy.