Akce byla určena pro havířovské školy, učitele a samotné žáky.
René Brinda, regionální odborný garant projektu OPVK: „Metoda debatování je jednou z mnoha forem, metod, které může učitel ve vzdělávání žáků použít. Celá ta metoda je založena na tom, že žáci se nepřou s učitelem. Žáci se naopak přou mezi sebou a princip je v tom, že žákům je předložen spor. Ten spor je nějaká kontroverzní věta a žáci se snaží obhájit platnost této kontroverzní věty, to dělá jedna skupina žáků. Druhá skupina žáků se snaží poukázat na chyby v obhajobě toho prvního týmu."
Debatu rozhoduje proškolený rozhodčí, který nakonec určí výsledek.
Lukáš Burget, lektor: „Já jsem velice rád, že tady můžu být i se svými kolegy, jelikož debatování je zajisté dobrá výuková metoda s velkým potenciálem. Já osobně jsem rád, že se můžu zasloužit k jejímu šíření."
Na Základní škole Mládežnická metodu debatování aplikují již dva roky a na žácích to jde rozhodně vidět. Škola se rovněž účastní soutěží. A co dětem debatování dává?
Patrik Gabryš, ZŠ Mládežnická: „Kvalitně vám to rozšiřuje jazyk. Dokážete mluvit před publikem. Mně nedělá problém si stoupnout před třídu a mluvit. Samozřejmě rozšiřujete své myšlení."
Jakub Zecha, ZŠ Mládežnická: „Na škole, kam se chci hlásit, není debatování rozšířené, takže se to budu snažit rozšířit buď tam, nebo budu jezdit na soutěže se svým kamarádem."
Bronislav Bonczek, ZŠ Mládežnická: „Já bych byl rád, kdyby se do debatování zapojily i ostatní školy, protože je to výborná věc."
Vypadá to nadějně, jelikož žákům jiných škol i jejich učitelům se debatní den líbil.
Lucie Chodurová, ZŠ K. Světlé: „Byla to zábava vymýšlet různý text, vyjádření."
Natálie Balharová, ZŠ Gorkého: „Tak mně se ten dnešek líbil. Dalo mi to hodně do života, jak se má mluvit, co debatování obnáší."
Lenka Drábková, učitelka ZŠ K. Světlé: „Bylo to moc hezké. Zvládali to. Divila jsem se, jak jsou najednou dospělí. Jak hledají slova, jak jsou schopni komunikovat."
Milada Bartošková, učitelka ZŠ Gorkého: „Tohleto debatování může stáhnout celý třídní kolektiv do toho, co si připravují. A vzhledem k tomu, že to klade nějaké nároky na to, aby si něco vyhledávali sami, získávali si informace a zpracovávali je a pak je aktivně používali, tak si myslím, že to je dovednost, se kterou kdyby odešli ze základní školy, tak je to úplně báječné."