Základní a Mateřská škola Dělnická si před několika lety určila za cíl věnovat se intenzivně talentovaným a mimořádně nadaným dětem. Nyní nastal ten správný čas, škola je připravena s takovými dětmi pracovat. Ředitel školy Petr juras dále vysvětluje:
"Je to cíl velmi složitý. Nadané děti se na první pohled nepoznají. Jsou to děti, které mají větší zájem o vzdělání, ale na druhou stranu to jsou děti, které potřebují pozornost, někdy v hodinách ruší, jsou to děti neuspokojené v rámci vzdělávání. Dnešní den slouží k tomu, abychom ty děti tady rozpoznaly," vysvětlil ředitel školy Petr Juras.
Na Dni plném zážitků si mohly děti vyzkoušet různé aktivity, práci s písmenky, s interaktivní tabulí, 3D omalovánky, Lego roboty nebo focení na zeleném plátně. Připraveny byly i nejrůznější logické úkoly a úkoly praktické.
"Zatloukání hřebíků, vytváření smailíků z potravin, vytvoří si sliz pomocí různých chemických pokusů. Závěrem, když splní alespoň pět úkolů, tak je čeká tajemná komnata, kloboučník se zajícem z Alenky říše divů a když projdou tajemnou komnatou, dostanou klíč k naší škole, aby jim byla otevřena," řekla Lenka Böhmová , učitelka.
Počínání dětí bedlivě sledovali na stanovištích pedagogové. Všímali si jejich reakcí, rychlosti, přemýšlení, dovedností, zvoleného postupu a podobně.
"Pokud se nám zdá, že je to dítě více šikovné než běžný normál, tak se mluví s rodiči. Rodiče si často doma myslí, že to, co jejich dítě umí je běžné, normální a přitom to dítě je nadané a rodiče to ani neví," dodala učitelka. 33
Škola je připravena s nadanými dětmi pracovat hned od první třídy.
"Máme krátkodobý a dlouhodobý cíl. V krátkodobém cíli chceme tohle řešit pomocí půlených hodin a nepovinných předmětů a v dlouhodobém cíli, pokud těch dětí bude hodně, otevřeme speciální třídu," upřesnil ředitel.
Zápisy do první třídy se uskuteční 2. a 3. dubna. Rodiče mohou využít rezervační systém, kdy se k zápisu objednají na stanovený den a čas.
Nadané dítě se většinu rodičů hodně ptá, klade další otázky. je zvědavé nebo má neobvyklé nápady. Zajímá se o detaily, rozpracovává, dokončuje. Raději pracuje samostatně, vyhovuje mu společnost starších dětí. Mívá i silný konkrétně zájem, například o vesmír, dinosaury, značky aut a podobně.