Karviná se konečně po mnoha letech dočkala. Začaly přípravné práce na části stavby tolik očekávaného a potřebného obchvatu města.
"Jsem za to samozřejmě rád, je to po třiceti letech. Musíme se připravit na to, že to bude velká stavba, bude spousta aut, která budou na té stavbě pracovat, ale ve finále to odlehčí dopravě v rámci trasy přes město,” řekl primátor Karviné Jan Wolf.
"Celková délka nově budovaného úseku je 2975 metrů, máme zde připraveno celkem třicet stavebních objektů,Jeden most, ten bude dlouhý 207 metrů a jeden podchod pro pěší," řekl Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Přípravné práce na části obchvatu pro plánovanou deponii násypového materiálu začaly už nyní, samotná stavba bude zahájena v nejbližších dnech.
"Začneme odhumusováním ploch v celém úseku stavby a prováděním sanační vrstvy, která bude sloužit pro následné provádění geodrénů. Pak nás čeká zakládání ocelobetonového mostu přes řeku Olši, přeložka vodního příkopu, přeložky plynu a vedení vysokého napětí. Petra Havrlantová, zastupující mluvčí společnosti Skanska.
Stavba je vzhledem ke složitosti rozdělena do mnoha fází, které na sebe navazují. Všechny práce budou probíhat kontinuálně.
"Co se týká mostu přes řeku Olši, samotná výstavba objektu začne až letos na podzim. Několik předchozích měsíců budeme pracovat na přípravě lokality, především na konsolidačních násypech," dodala mluvčí.
Protihlukové stěny budou podle projektu dvě o délce 988 metrů.
"Protihluková stěna 1 bude kvůli zahrádkářské kolonii od napojení Stonavy po most přes Olši. Druhá bude od násypu přes nádrž po napojení z ulice Nádražní směr centrum města," upřesnil Rýdl.
Řidiči prozatím nemusí počítat s žádným dopravním omezením.
"Dopravní omezení budou aktuální až ve fázi, kdy se nově budovaná trasa začne napojovat na stávající komunikace, tedy v roce 2021 a 2022. Řidiči se však nemusejí obávat žádné uzavírky, provoz bude řešen kyvadlově nebo budou zavedena pouze částečná omezení," řekla Havrlantová.
Provoz na cyklostezce bude zachován, s mírným omezením souvisejícím s bezpečností cyklistů.
"Co se týká Karvinského moře, budeme nyní ve spolupráci s ŘSD a městem Karviná intenzivně hledat způsob, jak by byl v průběhu výstavby přístup pro pěší zachován a co nejméně omezen," dodala mluvčí Skansky.
“Podle vypracovaného aktualizovaného záměru projektu lze usoudit, že tato část komunikace bude velmi silně vytížena, předpokládáme až 9000 vozidel za den,” uzavřel mluvčí ŘSD ČR.