Jedna z učeben karvinského gymnázia se na tento týden proměnila ve velkou didaktickou dílnu.Tato škola se jako první v Moravskoslezském kraji vydala cestou modernizace vzdělávání a změny styly výuky.
Miloš Kučera, ředitel Gymnázia Karviná: “Chceme postupně naplňovat cíle Strategie 2030+, což je zásadní dokument pro českou vzdělávací soustavu. Smyslem je to, aby si děti odnášely z těch škol znalosti, dovednosti, postoje v určité provázanosti a komplexnosti a tak se dokázaly prosadit na trhu i v osobním životě."
Monika Brzá, zástupkyně ředitele Gymnázia Karviná, pedagogický lídr inkubátoru: "Tady tento inkubátor společně s odborníky, které jsme si pozvali, nám nabízí cestu, kterou se můžeme vydat a měla by být správná a inovativní."
S didaktickým inkubátorem, který startuje změnu ve školství, přijeli za studenty a pedagogy karvinského gymnázia zástupci Technické univerzity Liberec a pražské Karlovy univerzity. Smysl vysvětlil jeho tvůrce a zároveň absolvent karvinského gymnázia Miroslav Slowik.
Miroslav Slowik, garant didaktické dílny z Technické univerzity Liberec: "Změna se týká ustavení vzdělávacího programu školního, který vychází z rámcového vzdělávacího programu a domnívám se, že státní školy mají trochu zpoždění za školami soukromými, kde se tyto změny již uskutečnily. Bude se to týkat ustavení nových interdisciplinárních předmětů, které budou akcentovat teď a tady, aby se studenti dozvídali, v jakém světě žijí, jaký mohou očekávat a jak mohou svět změnit."
Studenti pracují v týmech na různých úkolech společně.
anketa, studenti gymnázia: "Pracujeme na různých statistikách a číslech, co se ve světě udály." "Je to o dost zajímavější a naučíme se víc věcí, máme vlastní iniciativu, kreativitu do toho můžeme dát a máme větší volnost, na tom je to lepší."
David Venclík, asistent hlavního řešitele, katedra didaktiky dějin a dějepisu UK v Praze: "Studentům ukazujeme zdroje, které mapují různé aspekty globálního dění a oni hledají zajímavé souvislosti. Využíváme kreslící editory, grafické editory a hlavně naší metodu a tou je dílna, v níž studenty kultivujeme a inspirujeme v tvořivosti, spolupráci a komunikaci."
Učitelé mají v dílně úlohu jakýchsi průvodců, kteří vytvoří prostředí, ve kterém se tyto tři základní pilíře kultivují a rozvíjí.