Karvinská hornická nemocnice zaznamenala vyšší nárůst pacientů a rodinných příslušníků, kteří jsou vůči personálu agresivní a to nejen slovně, ale dochází i fyzickému napadání. vedení nemocnice na tyto situace ihned zareagovala.
Tomáš Canibal, ředitel nemocnice: “My tady máme agenturu, která nám dělá dlouhodobě ostrahu a my jsme vyhlásili plán přechod od ostrahy k ochraně, domluvili jsme se, aby nám tady ochranku posílila.”
Nemocnice také vytvořila systém SOS hlášení, zdravotníci z vybraných oddělení a ambulancí také obdrželi osobní tísňová tlačítka.
Tomáš Canibal, ředitel nemocnice: "Zaměstnance v případě nouze zmáčkne tlačítko, vyšle signál naší ochrance, která okamžitě ví, na kterém oddělení je krizová situace a a běží tam."
Zdravotnický personál tuto novinku vítá a oceňuje.
Alena Bilanová, staniční sestra: "V okamžiku, kdy ta sestřička potřebuje pomoc, není úplně v její moci doběhnout k telefonu a dovolávat se nějaké ochranky a podobně a ta agrese prostě ve společnosti obecně roste a roste nejen ze strany hospitalizovaných pacientů, ale i ze strany jejich příbuzných. Ten faktor si myslím, že je strach o toho příbuzného."
Dalším faktorem zvýšené agrese může být i dlouhodobá frustrace.
Ludmila Mrkvicová, klinická psycholožka: "To, že agresivita narůstá třeba ve zdravotnických zařízeních může být dáno tím, že slušnost se nám někam vytratila. Respekt, uznání, to je to podstatné, co bychom se měli od dětství učit a naučit a podrážděnost, neklid, to může být dáno určitou frustrací, ale slušné chování bychom měli všichni mít."
Vedení nemocnice také požádalo městskou i státní policii o navýšení přítomnosti hlídek v blízkosti nemocnice.