Samotná silnice byla v rámci rekonstrukce navýšena o 1,2 metrů. Navýšení nivelety bylo nutné z důvodu špatného technického stavu vyvolaného důlními vlivy. Práce byly ukončeny s předstihem.
Barbora Černá Dvořáková, mluvčí OKD: "Součástí opravy bylo odstranění původní konstrukce vozovky, výšková úprava nivelety až o 1,2 metru, vybudování nové konstrukce, úprava chodníku a ve směru k dolu ČSM Sever to byla i úprava veřejného osvětlení. Tyto práce měly trvat do konce září, podařilo se je ale uspíšit, proto byla v tomto týdnu v předstihu ukončena úplná uzavírka křižovatky silnice II/ 475 a místními lokalitami mezi doly ČSM Sever a ČSM Jih. Křižovatka je tedy se zvýšenou opatrností průjezdná, zbylé práce, tedy dokončovací práce na chodníku a terénní úpravy svahů se už provádějí při částečném dopravním omezení."
I když je křižovatka průjezdná, silnice II/475 ve směru Karviná zůstává uzavřená z důvodu pokračující opravy železničního přejezdu Správy železnic na trati Louky nad Olší – Karviná.
Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic ČR: “Dělníci vyměňují kolejnice i pryžovou přejezdovou konstrukci, dělají nové závěrné zídky, opravují geometrickou polohu koleje a také vozovku s povrchem z asfaltobetonu. Důvodem probíhajících oprav je především vliv důlních činností, který se negativně projevil na stavu a povrchu tohoto úrovňového křížení.”
Předpokládaný termín dokončení opravy je 31. srpna. Od 12. srpna také přestal platit výlukový jízdní řád a byl obnoven provoz regionálních linek ve standardním režimu,
.