Po objízdných trasách jezdili řidiči v Karviné od poloviny dubna a ve špičce stáli v dlouhých kolonách hlavně v centru města. Tato komplikace konečně skončila, most byl pro osobní automobily otevřen v pondělí odpoledne, autobusy se na své původní trasy vrátily v úterý, tedy ještě před původním plánovaným termínem.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Mám obrovskou radost, že je most otevřen a že vlastně řidiči, kteří projíždějí Karvinou už nemusí přes VZP, ale můžou na Karvinou 8 a Mizerov jezdit po tomto mostě, doufám, že nám vydrží dalších 50 let bez jakýchkoliv problémů.”
Most je úplně nový, jeho výstavbu financoval MSK. Samotná rekonstrukce by nestačila, projektanti doporučili původní most strhnout a postavit ho znovu, protože svým technickým stavem a sníženou nosností již nevyhovoval.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Hlavně navazuje ten most na obchvat Karviné, měli jsme dostavěný obchvat a bylo špatně, že tady byl most s nízkou nosností, mohly tady jezdit těžší nákladní vozy.”
Vladimír Kolek (ANO), náměstek primátora Karviné: "Opravu kovonského mostu všichni ocení nejen řidiči osobní automobilové dopravy, ale i cestující MHD. Není to uzel, ale je to naprosto stěžejní komunikace, která prochází přes dvě části Karviné, takže my bychom chtěli poděkovat jak kraji, tak i zhotovitelské firmě, která se s tím vypořádala velmi dobře, termín stihla o 14 dní rychleji a můžeme se těšit na další investice kraje."
Moravskoslezský kraj v posledních dvou letech investoval do oprav silnic v Karviné velkou částku peněz, opravou prošla ulice Rudé Armády, Polská, za evropské peníze se spoluúčastí kraje ulici Borovského a dobíhají i i opravy autobusových zálivů.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Kraj investuje jen v Karviné, investujeme v celém MSK, máme to plánované, opravujeme všude, bohužel teď nám trochu udělají povodně škrt přes rozpočet."
Do oprav investuje i město Karviná. Tady na kovonském mostě v rámci rekonstrukce zajistilo město opravu chodníků a zábradlí.