Karviná chce přitáhnout návštěvníky z celé země a nabídnout jim co nejvíce zážitků. Před dvěma lety společně s Valašským královstvím připravila takzvané Balíčky zážitků, které obsahují atraktivní aktivity ušité zájemcům přímo na míru. A aby se o těchto balíčcích dozvědělo co nejvíce lidí, zorganizovalo město společně s Valašským královstvím pro čtyřicítku cestovních kanceláří a agentur jednodenní prezentaci všeho, co je tady u nás k mání.
Zbyněk Gajdacz, náměstek primátora: "Dnešní počin je spíše marketingovým počinem, je tady celá řada zástupců cestovních kanceláří a předpokládáme, že tito lidé budou schopni šít na míru produkty turistického ruchu na území města Karviné. Já vím, že se neustále celá řada usmívá, že Karviná a cestovní ruch moc dohromady nejdou, ale to je právě ten prostor, že si všichni uvědomujeme, že do Karviné zatím lidé nebudou jezdit na týden nebo čtrnáct dnů rekreačního pobytu, ale za zážitkovou turistikou nepochybně budou jezdit a to je ta cesta, kterou bychom chtěli prosazovat dál."
Tomáš Harabiš, majitel CK Valašské království: "Karviná není vzhledem k tomu růstovému potenciálu zatím zdaleka využívána a zatím se jí ještě dle našeho názoru dostatečně nedaří zbavit se toho přívlastku třeba černá nebo hornická. I když už dneska toho může nabídnout mnohem více."
Celý den si účastníci z cestovních kanceláří prohlíželi, zkoušeli a seznamovali se s Karvinou. Vše probíhalo zábavnou formou.
Jaromír Hovorka, CA Luki: "Já jsem mimořádně šťasten, děkuji za pozvání, protože zde vyrůstám od svých 4 let a mnoho věcí jsem nevěděl, přestože tu žiji celý život. Takže Karviná mě zaujala věcmi, o kterých jsem ani nevěděl, že existují."
Irena Dvořáková, CA AIA: "Ona vlastně tím lázeňským městem je od strašně dlouhé doby, ale je to třeba vylepšit a dát to vědět do celé republiky aspoň přinejmenším, aby ti lidi věděli, jaká paráda tady je."
Vojtěch Šlechter, zástupce ministerstva místního rozvoje: "Jsem tady v tomto regionu nebyl ještě nikdy, a jelikož pracuji na Czech turismu a mojí prací je spolupracovat s regiony a rozvíjet cestovní ruch právě v České republice, tak jsem rád, že jsem se sem mohl podívat, jak to tady máte krásné. Já jsem tady zatím jen jedno dopoledne, ale vidím, že náměstí je krásné, sportoviště jsem měl příležitost vyzkoušet, je báječné a zámek se mi zatím zamlouvá."
Balíčky zážitků jsou velmi oblíbené nejen mezi mladými lidmi, ale z nabídky si vyberou i senioři či rodiny s dětmi. Dají se i darovat.
Ingrid Szczypková, oddělení cestovního ruchu MMK: "Troufám si říct, že jsme byli první město kromě Valašského království, které tyto balíčky zážitků nabízelo. V současné době jich máme 24, s tím, že možná dojde k určité redukci v lázních, protože tam se ty balíčky trochu upravovaly, takže pokud kdokoliv přijede do Karviné, bude se snažit zažít něco zajímavého, pěkného, tak stačí, když se zastaví v informačním centru, kde mu podají veškeré informace, vybere si z katalogu, který ten balíček mu bude nejlépe vyhovovat. Největší zájem je právě o balíček zážitků, který nabízí zde Správa tělovýchovných a rekreačních služeb StaRS Karviná a je to balíček, který se jmenuje Den pro dva. Takže možná už ten název v lidech vzbuzuje nějaký příjemný pocit. Tento balíček je opravdu jeden z nejpopulárnějších."
Mezi další oblíbené relaxační balíčky patří i adrenalinové záležitosti, například vyhlídkové lety ultralightem či jízdy na čtyřkolkách v terénu kolem Karviné. Seznam všech balíčků najdete na webu města či v každém informačním centru.