První vlak sem k tomuto dnes už nevyužívanému nádraží přijel 1. září roku 1898, tedy před 116 lety. Postavila ji společnost Severní dráha císaře Ferdinanda a to pro potřebu rozvíjejícího se průmyslu a pro dopravu tehdejších lázeňských hostů.
Roman Lindner, železničář: “Tím, že ji vlastně postavila a tehdejší město Fryštát - tedy dnešní Karvinou - zařadila do své sítě, tak se naše město stalo součástí nejstarší železniční sítě na světě.”
Říká Roman Lindner, čtyřicetiletý železničář, který si dráhu zamiloval a touží ji oživit. Trať je v současné době využívaná pouze pro nákladní dopravu. Jednou ročně sem přijíždí historický parní vlak s návštěvníky Dnů Karviné. Roman Linder si myslí, že je to málo a že dráha i budova by si zasloužila větší pozornost. Spojil se proto s jejím majitelem, což je Správa železniční dopravní cesty
Roman Lindner, železničář: “Rád bych, kdyby se prostory v té budově využily třeba pro galerii nebo drážní muzeum.”
Jakub Ptačinský, mluvčí SŽDC: “My nyní připravujeme třetí kolo výběrového řízení, kde jedna z možností je, že už na základě souhlasu vlády bychom snížili požadovanou cenu, která byla milion korun českých, souběžně jednáme i se sdružením, které projevilo v této budově provozovat muzeum.”
O osudu této dráhy a budovy se tedy stále rozhoduje, o výsledku vás budeme informovat.