V Karviné přibude k současným cyklostezkám, které jsou dlouhé 14 kilometrů, další trasa. Úsek od křižovatky u Slezské univerzity až po hřbitov v Karviné Mizerově bude mít výrazně lepší povrch, který ocení především cyklisté a chodci. Tímto krokem plní radnice další z úkolů, které si předsevzala.
Zbyněk Gajdacz, náměstek primátora: "Cyklostezka bude podle plánů poměrně dlouhá, má mít více než jeden a půl kilometru, přesně 1620 metrů ."
Martin Krejčí, architekt: "Úsek, kde by cyklostezka měla vést, je v poměrně špatném technickém stavu."
Architekti došli k závěru, že v těchto místech projede 544 cyklistů během pracovního dne, a to za osm hodin.
Martin Krejčí, architekt: "Což je dost velké číslo, aby měli možnost jezdit na lepším povrchu. Ten bude z červeně barveného živice a chodník bude ze zámkové dlažby."
Cyklista: "Určitě to bude dobré, aspoň se můžeme po Karviné trochu lépe projet."
Martin Krejčí, architekt: "Na takzvaném středním úseku, projíždí za osm hodin více než čtyři sta cyklistů. Zde budou provedeny vegetační úpravy, tím myslím ořezaní větví stromů a mýcení keřů, které přečnívají do stezky. Na dolním úseku budou upraveny obrubníky u parkovišť tak, aby vozidla nezasahovala do průjezdního profilu stezky."
Celá stezka bude končit v místě u nového hřbitova v Karviné Mizerově.
Martin Krejčí, architekt: "Na stezce by neměly být kaluže, výtluky, výmoly, štěrk a naopak by měla být rozdělena slepeckou reliéfní dlažbou. Podobně bude vypadat i úsek na ulici Borovského, akorát, že místo červené dlažby tam budou živice, což bude pro cyklisty jistě příjemnější."
Stezka bude od chodníku oddělena travnatým pásem, aby nedocházelo ke vzájemnému rušení provozu.
Martin Krejčí, architekt: "Parkoviště budeme upravovat všechny, které souvisí přímo s cyklistickou stezkou tak, aby vozidla do ní nezasahovala. Z těchto důvodů oddálíme obrubník o metr dál, aby tam zůstal takzvaný bezpečnostní odstup a cyklisté nebyli narušováni provozem aut."
Zbyněk Gajdacz, náměstek primátora: "Podle nynějších propočtů by tato konkrétní akce měla dohromady stát mezi 15 a 16 miliony korun. Nicméně, dotaci ze státního fondu dopravní infrastruktury můžeme získat jenom na cyklostezku, která tam sice bude, ale chceme provést i jiné úpravy. Například chodník si budeme dělat ze svého. Suma sumárum, propočet je takový, že bychom mohli dosáhnout 4,5 milionů korun na podporu cyklostezky. Zbytek budeme muset nést ve vlastní režii."