Účel tohoto setkání v Komunitním centru Orlová-Poruba byl jasný. Vysvětlit všem přítomným, že vzdělávání má svůj smysl i po skončení školní docházky a také během ní.
Kateřina Šutorková, manažerka projektu: „V rámci evropského projektu v sociálně vyloučené lokalitě Orlová-Poruba, kde realizátorem je město Orlová, je jedním z cílů uskutečnit semináře pro cílovou skupinu, to znamená pro obyvatele sociálně vyloučených lokalit. V loňském roce jsme připravili seminář z úřadu práce a letos jsme se rozhodli pro seminář, který je zaměřený na vzdělávání, to znamená na potřebu, aby děti docházely do škol, aby základní školní docházku dokončily a posléze se přihlásily na střední školy."
Seminář tak nabídl mnohé možnosti pro mladé lidi, aby našli uplatnění na trhu práce.
Kateřina Šutorková, manažerka projektu: „A cílem semináře je informovat rodiče, že mají možnost do těch škol děti zasílat, jaké jsou programy a obory na těchto školách připraveny. Tím chceme docílit, aby děti po dosažení dospělosti nezůstavaly závislé na sociálních dávkách a v evidenci úřadu práce."
Na akci tak byli přítomni i zástupci jedné ze středních škol, které působí na území města Orlové.
Marcela Šafránková, učitelka SOŠ Dakol: „My jsme tady přišli informovat celou sociální skupinu o smyslu vzdělání. Mám tady také nabídku jednoho vládního programu."
Daný program se jmenuje Podpora sociálně znevýhodněných romských žáků středních škol.
Marcela Šafránková, učitelka SOŠ Dakol: „Program funguje již 10 let. Sociálně znevýhodnění romští žáci mohou požádat o dotaci Ministerstvo školství a tělovýchovy. V současné době je to řádově 7 tisíc korun na půl roku na školné, stravné, cestovné a školní pomůcky."