Letos naposledy byly státní přijímací zkoušky na maturitní obory nepovinné. Do pilotního projektu se zapojila polovina škol. Někteří deváťáci tak absolvovali jednotné přijímačky z matematiky a českého jazyka.
anketa, žáci 9. třídy ZŠ Stonava: „Přijímačky byly dost stresující, ale s matematiky se mi zdály být o hodně lehčí než z češtiny.“ „Pro mě rozhodně byla lehčí čeština, ta matematika se mi zdála težší.“
Nicméně, jak se zdá, nikdo ze stonavských nepohořel. Může za to velmi důkladná příprava formou cvičení z matematiky a českého jazyka.
Zdeněk Lusk, ředitel ZŠ a MŠ Stonava, učitel matematiky: „To, že mají vlastně dvě hodiny matematiky a jednu hodinu českého jazyka týdně navíc, to jim určitě prospěje. Sázíme tady na práci s testy, na formu obrovského množství samostatné práce. Žáci by si měli vytvořit návyky k učení a osvojit si psychologické předpoklady pro samostatnou práci. Je to kolikrát cennější, než určité vědomosti.“
Marie Huplíková, učitelka českého jazyka: „Žáci dostávali i práci domů. Tam si úkoly zpracovali, donesli je zpátky a problém, který nastal jsme spolu řešili. Takovou stěžejní věcí v naší přípravě potom byly tři příjímací zkoušky z jazyka českého, nanečisto. Chtěla jsem jim navodit atmosféru těch přijímacích zkoušek, kdy si vlastně vyzkoušeli pracovat pod časovým tlakem, aby věděli, jaké úkoly je čekají.“
anketa, žáci 9. třídy: „Například v českém jazyce jsme probírali pravopis, různou literaturu a celkově ty přijímačky. V matematice jsme rozebírali ty příklady, aby nám to pomohlo u těch zkoušek.“ „Myslím si, že jsme určitě dobře připraveni oproti jiným školám. Hlavně proto, že tady máme ta cvičení z matematiky a českého jazyka. Ostatní školy to třeba nemají a cvičí jenom jeden test za celého toho tři čtvrtě roku.“ „Myslím si, že jsme se toho docela dost naučili a máme výhodu oproti těm, kteří se na ty přijímací zkoušky vůbec nepřipravili, nebo příprava byla jen chvilková.“
Výsledky přijímacích zkoušek by se stonavští deváťáci měli dozvědět 22. dubna.