V lednu absolvovali stonavští učitelé školení, které jim má být nápomocno při organizaci třídnických hodin.
„Snažíme se tady dneska ukázat, jak to udělat, aby byly aktivní hlavně děti. Aby se zapojovaly smysluplně do toho kolektivu a třídnická hodina tak byla pro ně přínosná,“ řekla lektorka Marie Komárová.
Třídnické hodiny jsou ve stonavské škole organizovány v různých časových intervalech. Záleží na tom, o jakou třídu se jedná.
„U nás na prvním stupni máme ty třídnické hodiny v průměru jedenkrát za měsíc. Témata se odvíjejí od toho, co potřebujeme s dětmi řešit. Probíráme nejen obecná témata týkající se prevence, ale i témata zaměřená na vztahy ve třídě,“ řekla učitelka 1. stupně Elen Wawrzyková.
„Třídnické hodiny děláme v každém ročníku a jsou hodně individuální. Já například, když začínám s šestou třídou, tak se snažím děti vést k tomu, aby spolu vycházely. Žáci tady tráví spoustu času ve škole a chci, aby tady měli dobrou atmosféru,“ doplnila učitelka 2. stupně Marie Huplíková.
Během jednodenního školení si stonavští pedagogové vyzkoušeli na vlastní kůži různé metody, jak vést třídnickou hodinu, aby žák byl během rozebíraného tématu aktivní a učitel měl jen roli kouče.
„Já si osobně myslím, že je velmi důležité, aby se děti naučily převzít zodpovědnost za téma, kterému se věnují . Měly by se naučit respektovat rozdílný názor, komunikovat mezi seboua přebírat zodpovědnost za to, čeho jsou už ve svém věku schopni,“ vysvětlila lektorka.
Učitelé se seznámili i s metodami, jak může žák sdělit svůj názor, aniž by jej řekl nahlas. S pomocí různých technik se s ním veřejně podělí s ostatními spolužáky až v momentě, kdy na to bude připraven.