Mobil v ruce a žádná vzájemná komunikace. Přesně takto to vypadalo ještě před několika měsíci o přestávce ve třídách stonavské základní školy. Dnes je situace jiná. Používání mobilu nejen o přestávkách je zakázáno. Školáci se tímto nařízením vrátili zpět do světa emocí a prožitků. Bohužel, mnozí z nich stále neumí respektovat cizí názor a svůj problém říct nahlas. Stonavští učitelé ale ví, jak na to. Absolvovali školení, které jim má být nápomocno při řešení tohoto problému během třídnických hodin.
„Jestliže budete někoho nutit, aby vyjadřoval názory a on v tu chvíli nechce, tak ho vedete k tomu, aby si rychle něco vymyslel a zabavil se vás,“ vysvětlila lektorka Marie Komárová.
Této situaci se ale dá předejít například pomocí metody semafor. Názory žáků k tématu jsou zapisovány do tří polí. Veřejně se ale pracuje jen s tím zeleným.
„Na základě toho co probíráme, tak tam píšou své názory. Pak se jenom odtrhne ta zelená část, vyměňují si zkušenosti a děti získávají informace i možnost řešení případného svého problému,“ vysvětlila princip metody učitelka Marie Humplíková.
Ve stonavské škole jsou různá témata v rámci třídnických hodin probírána minimálně jednou měsíčně. Diskutuje se v nich nejen o vztazích ve třídě ale například také o zdravém životní stylu.