Tato trať byla v minulosti využívána ke svozu vytěženého černého uhlí, a tak cestující mohli nahlédnout do areálů současných i bývalých dolů ostravsko-karvinského revíru. Výlet nabídl jedinečnou příležitost poznat průmyslovou historii regionu z netradiční perspektivy.
Cestující báňského vlaku provázel celou cestu hlas Ladislava Antalce, člena výboru Slezského železničního spolku. Vyprávěl o historii trati i o zajímavostech, které se z oken historické soupravy nabízely k vidění.
Soustava průmyslových vleček na Karvinsku a Ostravsku se vine v délce zhruba 65 kilometrů. Během tříhodinového výletu se cestující svezli po více než její polovině.
A právě tady byla pro všechny cestující připravena komentovaná prohlídka.
Petr Přeček, průvodce: „Dnes mohli zhlédnout především těžní věž, skipovou jámu, degazační stanici, kogenerační jednotku a vůbec jsme jim pověděli něco o historii zdejšího Dolu Žofie, která je určitě bohatá.“
Slezský železniční spolek umožňuje veřejnosti poznávat báňskou trasu a zajímavosti spojené s těžbou černého uhlí už několik let. Zájem o tyto poznávací výlety je stále velký.

