První letadlo pravidelné linky Ostrava Dubaj odletělo do Spojených arabských emirátů na konci září. Od té doby tam létá dvakrát týdně. Bohužel je ale stále poloprázdné a tak musí být provoz linky dotován. Zastupitelstvo kraje proto rozhodlo, že provozovateli přispěje v následujících 5 letech 50 miliony korun.
Jakub Unucka (ODS), náměstek primátora: “Chceme Dubaj létat. Jednak je tu hub směrem do Asie a Afriky a jednak je to destinace, ze které by mohly být nějaké finanční prostředky, pokud sem budou létat správní lidé. Teď je důležitý marketing.”
Podmínkou pro tyto dotace ale je, že bude cestujících na lince přibývat. Pokud ne, je možné, že ji stihne stejný osud, jako linku Ostrava-Paříž, která byla po sezóně přerušena a kvůli malému zájmu lidí bude zrušena úplně.
Jakub Unucka (ODS), náměstek primátora: “Kapacita letadla je 189 míst a my chceme, aby byla minimálně z 65 procent obsazena. Pokud ne, budeme se v každém čtvrtletí bavit, jestli má význam tu linku držet.”
V současné době také stále běží výběrové řízení na pravidelné linky do Helsinek a Amsterdamu. Kraj chce navíc zvýšit frekvenci letů do Prahy. Například i tím, že by se právě do Amsterdamu létalo s mezipřistáním v Praze.