V posledních letech selhávají všechny pokusy o rozlétání Letiště Leoše Janáčka v Mošnově. Letiště zkoušelo pravidelné linky do Mnichova, Vídně i Paříže. Letadla ale létala poloprázdná a provozovatelé je museli dotovat. Nepomohly ani nejrůznější pobídky kraje. Všechny postupně skončily. Po neúspěšném výběrovém řízení na linku do Helsinek rozhodli krajští radní, že budou lety provozovat sami.
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: “Je to stejné, jako u autobusů. My autobusákům budeme platit veškeré náklady, které mají s tím, že jezdí autobusy z Ostravy do Třince a veškeré tržby půjdou naopak do rozpočtu kraje. Toto je jediný možný způsob podpory veřejné dopravy a úplně stejný model budeme praktikovat u letecké dopravy.”
Do Helsinek chce kraj létat kvůli finské IT firmě Tieto, která patří k největším zaměstnavatelům v Ostravě. Další pravidelná linka by měla směřovat do nizozemského Amsterodamu, který radní vybrali jako uzel pro lety do celého světa.
Jaromír Radkovský, marketingový a obchodní ředitel, Letiště Leoše Janáčka Ostrava: “Potřebujeme rozlétat letiště Ostrava. Už se o to pokoušelo za posledních 12 let několik lidí před námi a ten stav je pořád stejný. Cokoliv, co pomůže přilákat lidi na ostravské letiště, bude prima.””
Na podzim zavedená linka do Dubaje se v posledních týdnech zvedá, takže je pravděpodobné, že zatím bude létat. Kraj na ni má připravenu dotaci 50 milionů korun na 5 let. Pokud by ale byla obsazenost nízká, bude zrušena.