Opava dlouhodobě patří k městům, které trpí obrovským množstvím aut, které projíždějí městem. Ta způsobují značné znečištění ovzduší a tak přesto, že je v této lokalitě minimum průmyslu, o smog není nouze. Řešením je severní obchvat, který je v plánu už dlouho a nyní konečně pokračuje stavba jeho východní části.
Radim Křupala (ČSSD), primátor Opavy: “Jsme za Opavu velice rádi, že se tato stavba zahajuje, protože by měla odlehčit dopravě v centru města a odvést dopravu z části Kateřinek. Transitní doprava mezi Opavou a Krnovem by měla jít do budoucna po tom obchvatu.”
Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, podepsalo se zhotovitelem smlouvu v únoru a nyní se začíná stavět. Pozemky jsou vykoupené a tak by vše mělo jít hladce.
Daniel Ťok (ANO 2011), ministr dopravy: “Ona má sice 1700 metrů, ale s těmi doplňujícími vozovkami a připojeními to bude skoro 3 a půl kilometru.”
Tato část severního obchvatu navazuje na tzv. spojku S1, po které se jezdí už 8 let.
Jan Kroupa, ředitel ŘSD: “Máme 169 metrů mostů a z toho má mostní estakáda 159 metrů.”
Východní část obchvatu by měla být hotova na přelomu roku 2019 a 2020. Silnice bude stát asi půl miliardy korun. Zbývající část severního obchvatu už se připravuje a měla by na stavbu navázat.