Na konci roku 2019 vyprší desetiletá smlouva mezi MS krajem a Českými drahami o provozování vlaků. Krajští radní nejsou spokojeni se situací na regionálních tratích. Hlavním problémem jsou zastaralé vlakové soupravy, které jsou pomalé a nepohodlné. Už nyní se začíná řešit trať mezi Ostravou a Frenštátem.
Jakub Unucka(ODS), náměstek hejtmana MS kraje: “Chceme koupit vlaky typu Push-Pull, což jsou tři vagóny, které mají vepředu lokomotivu a na konci cesty si strojvedoucí přejde do posledního vozu, kde má kukaň a lokomotiva ty vagóny bude tlačit zpátky.”
Stát navíc vyhlásil dotační program na nákup nových vlaků. Chce li v něm kraj uspět a získat alespoň miliardu 700 milionů korun na nákup 12 souprav, musí mít jasno o nových podmínkách na svých tratích ještě letos.
Jakub Unucka(ODS), náměstek hejtmana MS kraje: “Chceme vybrat takového dopravce, který si o tu dotaci požádá. Teď jsme brutálně tlačeni termíny, protože pokud nepožádá do konce listopadu, tak ty peníze nebudou. Přihlásili se nám celkem tři dopravci.”
V současné době už se také připravuje projekt na elektrifikaci tratě mezi Ostravou a Frenštátem. V Beskydech se počítá i s elektrifikací úseku z Frýdlantu na Ostravici. Dvoukolejná by měla být železnice mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem Místkem.