Sochu na objednávku městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz vytvořil David Moješčík. Ztvárnil ji v životní velikosti v osobitém postoji, podstavec tvoří gramodeska. “Já jsem nedělal konkrétní vyliftingovanou fotku není to hyperralistická socha do muzea voskových figurín, to jsem nechtěl. Je to socha, aby ji poznali lidi, kteří ji znali v roce 1990 nebo když měla svůj comeback anebo ke konci života byla už unavenější. Já jsem ji bral tak, že když zpívala, tak se oddala jen zpěvu a byla uzavřená do sebe,” komentuje dílo autor sochy David Moješčík.
Podobizna zpěvačky jak ji zachytil sochař ale rozpoutala vášnivé diskuze. Lidé poukazují na to, že neodráží podobu zpěvačky a představitelům kulturního života zase vadí, že sochy v Ostravě vznikají z veřejných zdrojů bez soutěže. Syn Adam Pavlík chce, aby byla socha odstraněna. “Takhle mamka nevypadala skutečně nikdy. Buď tady bude stát socha nová, že se nějakým způsobem shodneme, jak mamka vypadala, ale v tomto provedení, ať tady určitě není,” říká Adam Pavlík, syn zesnulé zpěvačky.
Rodina zesnulé zpěvačky neměla možnost se během vzniku díla do procesu zapojit, a také proto jsou z výsledku uměleckého ztvárnění rozčarovaní a zklamaní. “Je to ztvárněná socha, ale není to moje dcera, je to smutná žena. Když jsem viděla první snímek který mi poslal Adam, tak jsem měla pocit, že to je hlava Harapese a ne Věruščina,” říká maminka zesnulé zpěvačky Věra Takácsová.
Věru Špinarovou loni v březnu postihla zástava srdce při koncertu v Čáslavi. V motolské nemocnici pak zemřela. I když byla rodačkou z Pohořelic u Brna, byla spjatá s Ostravou. Během své hudební kariéry vydala 13 desek. První z nich Andromeda, vyšla v roce 1972.