I když v těchto dnech hledá vedení Letiště Leoše Janáčka v Mošnově společnosti, které by létaly do Vídně, Mnichova a Varšavy a dokonce je odhodláno tyto pravidelné linky dotovat, prioritou se stala nákladní doprava. Té se totiž oproti osobní dopravě daří. "Nová strategie letiště je nákladní doprava, poskytnout lidem možnost odletět na dovolenou a důležité je to denní pravidelné spojení se světem," vysvětluje náměstek hejtmana Jakub Unucka.
Za první pololetí roku bylo odbaveno o 26 procent nákladu více, než za stejné období loni. Přispívá k tomu nejen nárůst odbaveného carga na lince společnosti DHL do Lipska, ale důležitým krokem bylo otevření pravidelné nákladní linky z Číny do Ostravy a Uzbekistánu. "Je to velmi významná záležitost a je to pro nás milník na poli rozvoje cargo dopravy. Tímto jsme se zařadili mezi elitní skupinu letišť, která mají z tohoto regionu pravidelnou linku do Číny," potvrzuje obchodní ředitel letiště Stanislav Bujnovský.
Spojení mezi Evropou a Asií zajišťuje 2 krát týdně letecká společnost Uzbekistan Airways. Přepravováno je všeobecné zboží a zásilky z e-shopu. Ostravě se daří získávat i cargo partnery pro jednorázové nebo nadrozměrné náklady. Letiště proto také plánuje rozšíření zázemí pro odbavení nákladu.