Představení novinek v železniční dopravě, které souvisí s novým jízdním řádem, se konalo v pátek při první prezentační jízdě Štramberského expresu. Nové přímé spojení Ostravy s Kopřivnicí zajistí České dráhy čtyřmi páry vlaků denně, na které navíc budou navazovat další spoje.
“Z Ostravy budou jezdit přibližně v 7, 14, 16 a 18 hodin. Zpátky ze Štramberka se vracejí, zase je to do školy či do práce, v 6, 8,15 a v 17 hodin. Další změnou je prodloužení vlaků ze Suchdola nad Odrou ve večerních hodinách nejenom do Oder, ale až do Vítkova, aby právě cestující od Prahy, od posledního vlaku, se dostali i směrem na Budišovsko. Cestující ocení také noční spoj z Ostravy na Havířov a zlepšeno bude i spojení z Třinecka,” řekla v průběhu jízdy ředitelka Regionálního obchodního centra Českých drah v Ostravě Kateřina Divišová s tím, že po dokončení modernizace úseku u Dětmarovic se jízdní doba vlaků zkrátí o několik minut.
Společně se Štramberským expresem čekají na cestují na železnici další novinky v regionální i dálkové dopravě. Patří mezi ně i možnost placení jízdného kartou, zavádění nových či modernizovaných vagonů i lokomotiv.
“Počátkem příštího roku začneme vydávat novou generaci ODISky, která bude umět vše, co umí stávající ODISka a navíc bude mít dvě nové funkce. Bude obsahovat strukturu, která umožní nahrání veškerých aplikací Českých drah a další novinkou bude možnost zapojení do systému pražské a středočeské integrované dopravy, což pomůže lidem z Ostravska, kteří v Praze pracují či studují,” vysvětlil jednatel společnosti Koordinátor ODIS Aleš Stejskal.
Zásadní změny připravuje Moravskoslezský kraj na tratích, které nejsou elektrifikovány. Vlaky tam budou pohánět baterie nebo vodík.
O tom bude TV Polar informovat v další reportáži.