Historický
vláček si u turistů a návštěvníků Jeseníků získal velkou
oblibu. Jen vloni se s ním za prázdniny svezlo na 7 tisíc lidí.
Letos měl kvůli korona krizi namále, nakonec vše klaplo.
Ladislav
Antalec, Slezský železniční spolek: „Do
poslední chvíle jsme váhali a nevěděli jsme zda vůbec budeme
moci vyjet, nakonec všechno dobře dopadlo a vyjeli jsme, byť teda
korona krize bude mít dopad třeba na výletní vlaky, které jsme
plánovali sem vézt z Ostravy.“
Vláček
se zastávkami v Rudné pod Pradědem, Světlé Hoře a Malé Morávce
může vyjet na trať také díky nezbytným opravám této podhorské
trati.
Ladislav
Antalec, Slezský železniční spolek: „Musím
poděkovat Správě železnic, za to, že investovala nemalé
prostředky do opravy a obnovy téhleté trati. V minulých letech se
opravovala část trati z Bruntálu po Světlou Horu, v přípravách
na letošní sezónu se opravila část ze Světlé Hory po Malou
Morávku.“
Jedná se o nejstrmější trať v
české republice, která není vybavena ozubnicí. Má převýšení
47 promile.
Ladislav
Antalec, Slezský železniční spolek: „Tatra nezná
bratra, poradí si, je to roztomilý zážitek, kdy lokomotiva řve,
třepe se, kouří, pomalu ale jede.“
Letos historický vláček potáhne
lokomotiva s roztomilým názvem Šrotík. Jeho jízda trvá
přibližně 35 minut.
Ladislav
Antalec, Slezský železniční spolek: „Je to
lokomotiva té původní řady T-211, nového označení 700 851, je
to stroj z produkce ČKD z přelomu 60. a 70. let 20. století a
pohání ji motor Tatra dvanáctiválec.“
Anketa, cestující: „Dneska my
pojedeme do Malé Morávky vlakem osobním“
„Těším se na to moc.“
„Přijeli jsme sem si pro vnoučata
a jsme z Krkonoš a jedeme teďka do té Malé Morávky na výlet.
Máme tady vnoučata tak jsme si pro ně přijeli a odvezeme je
chvilku pry, do Krkonoš.“
Turistický vláček pojede o všech
prázdninových víkendech včetně svátků, a to 5 x denně v
každém směru. Kromě toho budou na velké akce, jako jsou
Borůvkové hody nebo Festival řízků, vypravovány i speciální
přímé vlaky z Ostravy přes Opavu a Krnov.