K vytvoření výtluku stačí málo. Přes den voda z tajícího sněhu zateče do spár v asfaltu, kde v noci zamrzne. Led pak asfalt doslova roztrhne a projíždějící automobily dílo zkázy dokončí. letos je výtluků opravdu hodně a silničáři je zatím mohou opravovat jen provizorně.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Ředitelství silnic a dálnic ČR v tomto roce eviduje nezvykle vysoké množství výtluků způsobených právě teplotními výkyvy, které jsou tvořeny měřenými rozdíly až desítek stupňů Celsia v noci a přes den. Klimatické podmínky postihly celý Moravskoslezský kraj, porušené povrchy vozovek vznikly na více místech současně."
Do oprav výtluků nasadili silničáři všechny dostupné lidi a techniku. Motoristé by měli být opatrní v úsecích, kde jsou nebezpečné výtluky označeny a také tam, kde silničáři právě pracují na jejich odstranění.
Anketa: “Přede mnou jelo auto, takže jsem žádnou díru neviděl. Mám píchlou levou přední a levou zadní pneumatiku. Je to na odtah.”
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: Nelehká situace je v intenzivním řešení a stav silnic se denně zlepšuje zásluhou údržby fungující za plného provozu desetitisíců projíždějících aut denně. Jsou k dispozici veškeré připravené kapacity určené k zahájení oprav v zimním období. Akutní poruchy vozovek se řeší obvykle pomocí studené asfaltové směsi, ačkoliv ŘSD upřednostňuje trvanlivější opravy prostřednictvím teplé balené směsi či technologie Silkot. Výběr postupu a frekvence denních oprav závisí na počasí, což je jediný omezující faktor maximálního nasazení údržby."
Kvalitní a trvanlivou opravu silnic budou silničáři moci provést až po obnovení provozu obaloven, které vyrábějí asfaltové směsi.