Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Hotovo! Zrenovovaná Slovenská strela může vyjet na koleje a vrátí se zpět do Kopřivnice

Plná provozuschopnost vozidla, tak zní verdikt zkušebního komisaře, který provedl technicko-bezpečnostní zkoušku historického motorového vozu M 290.002 Slovenská strela. V pátek 7. května o tom informoval mluvčí Tatra Trucks. Drážní úřad tedy může vozidlu vystavit průkaz způsobilosti a tím pádem nic nebrání návratu zrekonstruované vlakové soupravy zpět do Kopřivnice. Veřejnosti ji uvidí v novém depozitáři.

Slovenská strela je čtyřnápravový motorový vůz vyrobený v roce 1936 v kopřivnické Tatře pouze ve dvou kusech. Československé státní dráhy provozovaly dva vozy, druhý z nich se dochoval dodnes a má za sebou kompletní rekonstrukci. Tovární typové označení motorového vlaku je Tatra T 68 a dle spoje z Bratislavy do Prahy, na němž jezdil, dostal jméno Slovenská strela. 

Andrej Čírtek, tiskový mluvčí společnosti Tatra Trucks: „Úspěšná technicko bezpečnostní zkouška Slovenské strely je skvělou zprávou nejen pro všechny příznivce značky Tatra. Mohu prozradit, že předběžně jednáme o tom, že by se souprava mohla po kolejích vrátit do Kopřivnice ve druhé polovině příštího týdne s tím, že termín ještě upřesníme."

Vůz byl v provozu byl od 13. července 1936. Své tehdejší cestující s jedinou zastávkou v Brně zvládl převézt do Bratislavy za 4 hodiny a 51 minut a v roce 1937 se tato doba zkrátila na neuvěřitelné 4 hodiny a 18 minut. 

Andrej Čírtek, tiskový mluvčí společnosti Tatra Trucks: "Součástí technicko bezpečnostní zkoušky Slovenské strely byla též zkouška zrychlení z nuly na 130 kilometrů v hodině. Své maximální rychlosti dosáhne motorový vůz po ujetí dráhy 5700 metrů. Z rychlosti 120 kilometrů v hodině zastaví Slovenská strela po ujetí dráhy 567 metrů. Při zkušební jízdě se mimo jiné ověřuje i účinnost ruční brzdy, která zastaví vlak z rychlosti 50 kilometrů za hodinu po ujetí 312 metrů. Po náročné rekonstrukci, která trvala více než dva roky, se parametry slavné motorové soupravy přesně shodují s těmi z roku 1936, kdy ji Tatra pro tehdejší Československé dráhy vyrobila."
Nahlásit chybu

Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků