Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

DOPRAVNÍ REVUE: Přípravy vysokorychlostní tratě v Moravskoslezském kraji pokračují

Také v Moravskoslezském kraji pokračuje příprava stavby celorepublikové vysokorychlostní tratě. Zástupci Správy železnic ve středu 16. června jednali na krajském úřadě.

VIDEO: TV Polar
Martin Švehlík, ředitel Odboru přípravy VRT, Správa železnic ČR: “My jsme si dneska odnesli řadu vzájemných úkolů tak, abychom to opravdu dál posouvali, abychom v roce 2025 mohli zahájit výstavbu tohoto projektu.”

Koridor bude oplocený, nejrychlejší vlaky na něm pojedou více než 300 kilometrů za hodinu. Vysokorychlostní trať v Moravskoslezském kraji povede celou Moravskou branou.

Marek Pinkava, Odbor přípravy VRT, Správa železnic ČR: “Je snaha, aby ta trasa co nejméně fragmentovala krajinu, takže je navržena buď podél stávající trati, koridoru anebo podél dálnice. V rámci studie proveditelnosti bylo prověřováno i možné napojení do železniční stanice Hranice na Moravě nebo ekvivalentně tomu zřízení terminálu přímo na vysokorychlostní trati v oblasti Lipníku nad Bečvou a Oder na území Moravskoslezského kraje.”
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje: “V podstatě už jsou dva body určené do Polska, kde možná za dva, za tři roky už přesně budeme vědět, kudy ta trať povede a může se otevřít uzávěra a Bohumín může začít stavět.”
Martin Švehlík, ředitel Odboru přípravy VRT, Správa železnic ČR: “My abychom to stihli, tak se musíme přiblížit a připravit na to, že v roce 2023 nebo 2024 vypíšeme velkou soutěž na společné řešení toho projektu a už výstavby, abychom opravdu v roce 2025 mohli zahájit tu výstavbu. Česká republika se v současné době snaží dostat do hlavní sítě evropské transevrpské sítě, které mají k tomu roku 2030 být dokončeny ze své podstatné části, takže to nás vede k tomu akcelerovat tu přípravu a velmi probloubit a dále zdokonalovat tu komunikaci.”
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje: “Dojde ke zkrácení jízdní doby občanů do Prahy a nejen do Prahy, ale i do Olomouce. Ale hlavně se uvolní ty konvenční tratě, protože ty už dnes jsou přetížené a ve své podstatě ty tratě budou volnější.”

Tématu se budeme podrobně věnovat v příštích dílech Dopravní revue.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků