Moravskoslezský kraj nabízí turistům mnoho zajímavých cílů nejen na horách, ale i v nížinách a také přímo v centrech měst.
Jak Krkoška (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Máme za sebou 2. kvartál v rámci cestovního ruchu a my jsme vyhodnotili čísla a jsme velmi rádi, že po té covidové době, která byla velmi pro cestovní ruch kritická, tak se zvedáme poměrně rychle ze země a jde vidět, že cestovní ruch dostává zpátky tu chuť žít. Jsme jedni ze sedmi krajů, kde se povedlo vlastně získat víc jak 100 tisíc návštěvníků, což jsme velmi hrdí, protože samozřejmě, když si vezmeme, že v tom je Praha, Český Krumlov a podobně, tak jsme pyšní na to, že ten náš kraj si našel své turisty. A primárně navštívili tito turisté samozřejmě hory, ať to jsou Beskydy nebo Jeseníky, ale musím také podotknout, že postupně se probouzí také ta větší města, jako je Ostrava, která nás trápila ze všeho nejvíc. Do poslední chvíle jsme měli zavřené hotely a v tuto chvíli vlastně už díky velkým kulturním akcím a nebo i těm menším hudebním akcím se ty hotely postupně naplňují. Takže jsme velmi za to rádi. Na druhé straně také jsme připravili celou řadu aktivit, ať to je samozřejmě Technotrasa, která dostala nový motivační nástroj, kdy jsme zavedli bonusový systém pro návštěvníky, takže turisté mohli získávat body, za které mohli získat potom dárky. Také cykloturistika jako tak ová, která byla trendem tohoto léta, tak vlastně šla nahoru v rámci cyklotras a podobně. Také jsme postavili nové yogapointy, které byly vlastně napříč naším krajem, ať to bylo v Beskydech nebo v Jeseníkách a tohle to byla jedna z novinek moderního života pro relaxaci, v které budeme chtít do budoucna pokračovat.”
Petr Koudela, jednatel Moravian-Silesian Tourism: “Jak bylo řečeno 2. kvartál roku 2021 naštěstí dělá radost z pohledu cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji. Narůst o více než 64 procent oproti tomu špatnému roku 2020. Tady Ostrava narůst o více než 150 procent. Co se týče vytíženosti hotelů, tak vévodí Beskydy, návštěvnost o 70 až 80 procent. Obsazenost hotelů tady v Ostravě se pořád pohybujeme někde mezi 30 až 40 procenty. My se do těch městských aglomerací a i za industriální turistikou snažíme dostat větší a větší zájem. Z těch novinek, které nás v následujících týdnech čekají, tak je konečně mutace webových stránek do němčiny, polštiny, angličtiny. Chystáme sestoupit na komunikační platformu popularizačního evropského industriálního dědictví, kdy se nám snad podaří získat další návštěvníky do Moravskoslezského kraje na produkt Technotrasa, kde jsou mimo jiné tolik známé Vítkovice, ale i regionální mlýny, loď na Slezské hartě, tradiční obory, ať už to je Tonak Nový Jičín nebo další zajímavé záležitosti, kterými se v našem kraji tak odlišujeme.”