Cestu tisícům lidí každý den v obou směrech už delší dobu komplikují omezení související s opravami silnice. Někteří motoristé si dokonce myslí, že se cesta opravuje zbytečně, protože asfalt je na první pohled v pořádku.
Anketa: “Cesta odpoledne se mi prodlouží až o půl hodiny minimálně. V těch špičkách je to katastrofa. Třeba přes Frýdek přejet a tento úsek trvá i tři čtvrtě hodiny někdy. Cesta chvílí přijet a tady vlastně tento úsek trvá tři čtvrtě hodiny někde. Nevypadá to, že by to bylo nějak zničené ten asfalt. Mám dojem, že se to před čtyřmi roky měnilo.”
Řidičům dává za pravdu i starosta beskydské obce Malenovice.
Pavel Kuběna, starosta Malenovic: “Řada občanů Malenovice dojíždí každý den do práce až do Ostravy nebo do Frýdku-Místku. Takže na té silnici I/56, o které se bavíme, je to pro ně dost velká komplikace. Každodenně tam narážejí na nějaká zúžení, omezení a tak podobně. Určitě se to dá pochopit, některá ta omezení v souvislosti třeba se stavbou obchvatu ve Frýdku-Místku, ale ta omezení na úseku mezi Místkem a Frýdlantem, tak to je hotová katastrofa. Protože tam už tak posledních možná 10 či 15 let si opravdu nepamatuji, že by se jezdilo bez omezení, že by tam nebyla nějaká uzavírka, nějaké omezení, zúžení, nebo něco podobného. Přitom ten úsek má tak možná necelých deset kilometrů, ale řekl bych, že neustále dokola, včetně teď aktuální situace, kdy vlastně se tam v srpnu začalo zase něco kopat a mění se tam, myslím si, relativně nový a relativně zachovalý asfalt.”
Silničáři však mají silnici za poškozenou, a to natolik, že odklad by pozdější opravy neúměrně prodražil.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Silnice I/56 se opravuje z důvodu objektivního zjištění provozních škod, jako jsou staré vysprávky, příčné a podélné trhliny, ztráta makrotextury, trvalé deformace, vyjeté koleje, mozaikové trhliny nebo síťové trhliny. Nedokonalosti vozovky vznikly v průběhu její vysoké zátěže a všechny vady byly vyhodnoceny jako prvky ohrožující bezpečnost i plynulost silničního provozu. Včasná oprava šetří náklady, pozdější řešení možná lépe viditelných nerovností by mohlo trvat déle a stát daleko více peněz. Omlouváme se za možná zdržení, snahou všech zúčastněných stran je opravu dokončit co nejdříve bez úlevy na kvalitě.”
A zatímco v jednom úseku se právě vyměňuje asfalt, v dalším se připravuje instalace lanových svodidel. Ta mají zvýšit bezpečnost na silnici, kde se jezdí poměrně rychle a jednotlivé směry tam dosud nejsou oddělené.