Ivo Vondrák, hejtman MSK: "Spousta lidí už přešla nebo bude muset přejít k novému dodavateli energií. Je nám jasné, že je tato situace velmi nepříjemná, spousta lidí jí nerozumí, neumí se v ní zorientovat. Lidé neví, co jim hrozí, netuší, co mají dělat, na koho se obrátit a na co si mají při podpisu nových smluv dávat pozor. Prostě potřebují poradit, aby třeba nenaletěli nějakému energošmejdovi a nenechali se zruinovat. Proto jsme zřídili krajskou konzultační ENERGOLINKU."
Lidé, kteří potřebují poradit, mohou od 4. 11. volat na číslo 800 720 210, a to každý všední den, od 8 do 16 hodin. Například bývalí klienti společnosti Bohemia Energy buď stihli podepsat smlouvu s jinou společností, nebo jim energie začal dodávat dodavatel poslední instance.
Jakub Unucka, náměstek hejtmana MSK pro průmysl a energetiku: "Díky tomu se naštěstí nemůže stát, že by lidem najednou nešel proud nebo plyn. Ale pozor, dodavatel poslední instance musí energie ze zákona dodávat půl roku. Pak už by měli mít lidé podepsanou smlouvu s novou společností, která jím bude energie dodávat dlouhodobě. Jak na to, poradí právě naše ENERGOLINKA. Ta je primárně určená pro ty, kteří třeba nemají přístup k internetu, nebo nejsou v jeho používání tolik zběhlí. Týká se to hlavně seniorů nebo sociálně slabších rodin. Taky lidem poradíme, jak se poprat s vysokými zálohami, kterým se bohužel v nejbližší době zřejmě nevyhneme. Prostě v tom nechceme lidi z našeho kraje jen tak nechat."
Na webu Moravskoslezského kraje budou postupně zveřejňovány odpovědi na nejčastější dotazy, které se na ENERGOLINCE řeší, lidé zde také najdou další důležité informace a tipy.