Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Hlavní tah do Beskyd rozdělí lanová svodidla, motorkáři je mají za nebezpečná

Nepříliš populární lanová svodidla budou oddělovat jízdní pruhy na hlavním tahu z Frýdku-Místku do Beskyd. Za nebezpečná mají tento typ svodidel především motorkáři. Naopak odborníci tvrdí pravý opak.

Lanová svodidla jsou právě teď osazována po celém 10kilometrovém úseku od výjezdu z Místku až po sjezd na Čeladnou. Ředitelství silnic a dálnic se rozhodlo jízdní směry oddělit pro zajištění vyšší bezpečnosti na poměrně rychlé silnici.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Osazení svodidel je prováděno na základě doporučení Policie České republiky, které doplňují dlouhodobě pozitivní zkušenosti s tímto zařízením. Kvůli nedostatečně široké komunikaci číslo 56 bylo směrové oddělení dopravních proudů lanovými svodidly jednou z možností, jak efektivně zvýšit bezpečnost provozu.”

Lanová svodidla však v mnoha řidičích nevzbuzují důvěru a někteří je mají přímo za nebezpečná.

Jiří Kamenář, motorkář: “Jako motorkář bych určitě uvítal, kdyby tam byla klasická svodidla a ve dvou řadách nad sebou, aby nemohlo dojít k přeražení o stojny od těch svodidel a k projetí do protisměru.”

Odborníci naopak tvrdí, že lanová svodidla jsou bezpečná a silničáři nyní používají modernější variantu.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Svodidla na silnici 56 mají oproti systému použitému na silnici 48 vyšší sloupky a hlavně 4 předepnutá ocelová lana místo tří. Konstrukčně se však jedná o totožný systém předpětí.”

Použití lanových svodidel má mít i psychologický efekt na řidiče, kteří podél nich budou jezdit opatrněji.

Pavel Blahut, koordinátor BESIP pro MSK: “Samozřejmě lanová svodidla jsou jakousi alternativou klasických pásových svodidel. Z našeho pohledu řidiče může dojít k tomu, že psychicky se nám zdají jako méně bezpečná, ale v reálu dokáží zastavit i nákladní automobil. Opravdu, že nevjede do protisměru. Na dané silnici to může vést k tomu, že se někteří řidiči budou třeba bát přijet do levého jízdního pruhu, předjet nějaká jedoucí vozidla. V zimním období to může způsobovat větší komplikace, kdy v tom středovém pásu u svodidel se může hromadit nějaký sněhový zbytek.”

V celém úseku mají být lanová svodidla nainstalována do konce roku.

Nahlásit chybu


K tématu




Slezská důlní díla a.s. - Doly OKD, Diamo, státní podnik
Karviná
od 32 280 do 41 047 Kč/měsíc

Detail

SMILEX s.r.o. - Ostrava
Ostrava
od 30 000 do 45 000 Kč/měsíc

Detail

KOKEŠ Steel Group s.r.o. - pracoviště Háj ve Slezsku
Háj ve Slezsku
od 40 000 do 50 000 Kč/měsíc

Detail
Hlavní tah do Beskyd rozdělí lanová svodidla, motorkáři je mají za nebezpečná
Vydáno 11. listopadu 2021 9:43, Celý MS kraj, Libor Běčák
Nepříliš populární lanová svodidla budou oddělovat jízdní pruhy na hlavním tahu z Frýdku-Místku do Beskyd. Za nebezpečná mají tento typ svodidel především motorkáři. Naopak odborníci tvrdí pravý opak.

Lanová svodidla jsou právě teď osazována po celém 10kilometrovém úseku od výjezdu z Místku až po sjezd na Čeladnou. Ředitelství silnic a dálnic se rozhodlo jízdní směry oddělit pro zajištění vyšší bezpečnosti na poměrně rychlé silnici.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Osazení svodidel je prováděno na základě doporučení Policie České republiky, které doplňují dlouhodobě pozitivní zkušenosti s tímto zařízením. Kvůli nedostatečně široké komunikaci číslo 56 bylo směrové oddělení dopravních proudů lanovými svodidly jednou z možností, jak efektivně zvýšit bezpečnost provozu.”

Lanová svodidla však v mnoha řidičích nevzbuzují důvěru a někteří je mají přímo za nebezpečná.

Jiří Kamenář, motorkář: “Jako motorkář bych určitě uvítal, kdyby tam byla klasická svodidla a ve dvou řadách nad sebou, aby nemohlo dojít k přeražení o stojny od těch svodidel a k projetí do protisměru.”

Odborníci naopak tvrdí, že lanová svodidla jsou bezpečná a silničáři nyní používají modernější variantu.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Svodidla na silnici 56 mají oproti systému použitému na silnici 48 vyšší sloupky a hlavně 4 předepnutá ocelová lana místo tří. Konstrukčně se však jedná o totožný systém předpětí.”

Použití lanových svodidel má mít i psychologický efekt na řidiče, kteří podél nich budou jezdit opatrněji.

Pavel Blahut, koordinátor BESIP pro MSK: “Samozřejmě lanová svodidla jsou jakousi alternativou klasických pásových svodidel. Z našeho pohledu řidiče může dojít k tomu, že psychicky se nám zdají jako méně bezpečná, ale v reálu dokáží zastavit i nákladní automobil. Opravdu, že nevjede do protisměru. Na dané silnici to může vést k tomu, že se někteří řidiči budou třeba bát přijet do levého jízdního pruhu, předjet nějaká jedoucí vozidla. V zimním období to může způsobovat větší komplikace, kdy v tom středovém pásu u svodidel se může hromadit nějaký sněhový zbytek.”

V celém úseku mají být lanová svodidla nainstalována do konce roku.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000028390/hlavni-tah-do-beskyd-rozdeli-lanova-svodidla-motorkari-je-maji-za-nebezpecna