Jedna z učeben karvinského gymnázia se na tento týden proměnila ve velkou didaktickou dílnu. Tato škola se jako první v Moravskoslezském kraji vydala cestou modernizace vzdělávání a změny styly výuky.
Miloš Kučera, ředitel Gymnázia Karviná: “Chceme postupně naplňovat cíle Strategie 2030+, což je zásadní dokument pro českou vzdělávací soustavu."
Miroslav Slowik, garant didaktické dílny z Technické univerzity Liberec: "Bude se to týkat ustavení nových interdisciplinárních předmětů, které budou akcentovat teď a tady, aby se studenti dozvídali, v jakém světě žijí, jaký mohou očekávat a jak mohou svět změnit."
Studenti pracují v týmech na různých úkolech společně.
anketa, studenti gymnázia: "Pracujeme na různých statistikách a číslech, co se ve světě udály." "Je to o dost zajímavější a naučíme se víc věcí, máme vlastní iniciativu, kreativitu do toho můžeme dát a máme větší volnost, na tom je to lepší."
David Venclík, asistent hlavního řešitele, katedra didaktiky dějin a dějepisu UK v Praze: "Studenty kultivujeme a inspirujeme v tvořivosti, spolupráci a komunikaci."
Učitelé mají v dílně úlohu jakýchsi průvodců, kteří vytvoří prostředí, ve kterém se tyto tři základní pilíře kultivují a rozvíjí.