Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

DOPRAVNÍ REVUE: V Ostravě proběhla Dopravní konference s Besipem a Fondem zábrany škod

V Česku se po roce opět rozjela tradiční akce Dopravní konference s Besipem a Fondem zábrany škod. Míříme do hotelu Clarion, kde - jako vždy v Ostravě - začala pravidelná tour po celé republice.

David Pauk, spoluorganizátor konference: “Smyslem dopravní konference je upozornit na lokality, kde vznikají nehody, třeba vlivem špatné infrastruktury. V průběhu let se ta místa střádají a v letošním roce byla vybrána další dvě. Jsou to místa, kde kumulace nehod je, dochází tam ke zraněním, v jednom případě smrtelném.

Jde o velkou trojuhelníkovou křižovatku silnice I. a II. třídy u Těrlicka, kterou řidiči poměrně rychle projíždějí ve všech směrech.

David Pauk, spoluorganizátor konference: “To dělá problémy třeba při nedání přednosti v jízdě, kdy řidiči buď dobržďují a dorazí je auto zezadu nebo někomu vjedou do dráhy a je tam střet. To je předmětem první části, kdy se zabýváme tím řešením. V územním plánu obce jsou i nějaké návrhy, které by reflektovaly přestavbu té křižovatky, protože ty úhly napojení nejsou vhodné ani bezpečné. Poté bude přednesen protinávrh, který by to mohl v jednodušší variantě vyřešit.

Druhým místem je městská křižovatka v Opavě na silnici I. třídy.

David Pauk, spoluorganizátor konference: “Je to průsečná křižovatka, kde je velký podíl vozidel, které přijíždějí z vedlejší komunikace a vytvářejí tam takovou frontu a nervozitu zároveň, takže tam dochází ke střetům s vozidly z vedlejší a hlavní komunikace. Tam je navržena regulace pomocí světelného zařízení nebo přestavba na okružní křižovatku. To konkrténí řešení je kompromisem mezi správci, samotným městem a investorem akce.”

Dopravní konference se kromě zástupců obecních a městských úřadů a další institucí účastní i dopravní policisté.

René Klimek, odbor služby dopravní policie PČR Moravskoslezského kraje: “Dopravní policie tuto hodnotí pozitivně, během těch deseti let, co tady tato konference probíhá, se podařilo v MSK upravit mnoho rizikových míst. V loňském roce se podařila úprava křižovatky před Havířovem, kde se zamezilo vlevo odbočení, nainstalovalo se úsekové měření rychlosti a splnilo to svůj účel.”
David Pauk, spoluorganizátor konference: “My vlastně máme ten prvotní impuls. Potom už je to hodně na správcích a projektantech, jak se vypořádají s limity, které tam vznikají. Dá se říct, že když správce přistupuje odpovědně a chce to řešit komplexně, tak je to na delší časové období.

Na konferenci také padala čísla, třeba ta z loňského roku. V Moravskoslezském kraji se podařilo snížit počet osob, které zemřely na silnicích.

René Klimek, odbor služby dopravní policie PČR Moravskoslezského kraje: “A to na 29. Momentálně nás trápí to, že řidiči se nevěnují řízení, proto je to i priorita Moravskoslezského kraje.”

Dopravní konference po úspěšném zahájení dalšího ročníku vyráží na turné po republice, to končí 2. listopadu v Praze.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy