Většina úseků silnice I/11 mezi Ostravou a Havířovem, a stejně tak i mezi Ostravou a Opavou, je středovými svodidly osazena. Ve směru na Havířov však končí u mimoúrovňového křížení s Plzeňskou ulicí. Rychlost je tam snížena na 50 km/h a omezení trvá až k přemostění přes Ostravici u Hornbachu. Tam se rychlostní limit zvyšuje na 80 km/h, ale středová svodidla tam nejsou. Oddělený úsek začíná až u mimoúrovňového křížení s Šenovskou a Fryštátskou ulicí.
Právě typ svodidel je dalším tématem internetových debat, kdy lidé řeší, zda instalovat klasická ocelová, betonové bloky nebo lanová svodidla. Rozhodnout by museli odborníci, kteří by řešili technické parametry. Problémovým místem pro instalování středových svodidel by byl zřejmě zúžený podjezd pod železničním mostem u hutí Liberty.
Zda k řešení přispěje poslední tragická dopravní nehoda, není jisté. Hlavní slovo mají policisté a dopravní experti.