Jedním z důležitých zařízení je hřeblový dopravník sloužící v porubech Dolu ČSM k dopravě vytěženého uhlí s hlušinou. Na nejrozsáhlejší modernizaci letošního roku společnost OKD vynaložila 43 milionů korun.
Antonín Míra, hlavní mechanik OKD: "Hřeblový dopravník bylo nutno zmodernizovat kvůli opotřebení. Nyní bude spolehlivější, což přinese méně prostojů, a tudíž vyšší výkon. Dopravník nasadíme do porubu, od něhož si v letošním roce slibujeme nejlepší výsledek. Tam bude sloužit 6 měsíců, během nichž odtěží více než 140 tisíc tun uhlí. Poté jej využijeme pro odtěžování rubaniny v dalších porubech."
Modernizace dopravníku, která i s výrobou nových součástí trvala přibližně dva měsíce, spočívá ve výměně otěrových desek o vyšší tvrdosti, renovaci spojů a úchytů pojezdových ozubnic, opravě úchytů pro mechanizovanou výztuž a ošetření antikorozním nátěrem. Modernizaci provedla polská firma Famur.
Roman Fliega, mechanik dolu ČSM: "Dopravníky představují zásadní infrastrukturu dolu. Kontrolovali jsme proto průběh výroby a obnovy součástí přímo u dodavatele, aby vše bylo dodáno v potřebné kvalitě. Modernizovaný dopravník se nyní po částech transportuje do porubu, kde naši specialisté provedou jeho instalaci."