Autoři původně zamýšleli napsat stručný průvodce, který by návštěvníky provázel jednotlivými exponáty v muzeu a mohli si ho odnést domů.
Radomír Smolka, autor knihy, člen představenstva Tatra Trucks: “Příběh vzniku tenhle knížky je poměrně zajímavý, protože to vznikal postupně ten nápad. Vůbec to nebylo v plánu, ale když jsme začali s lidmi z Muzea Novojičínska a s lidmi z Profure zpracovávat vůbec expozici tady toho krásného Muzea nákladních aut, k tomu vznikaly doprovodné plachty, které tady všude visí a takový cíl byl: Připrav prosím tě nějaký menší průvodce, abychom ho mohli rozdávat a ti návštěvníci si ho mohli vzít a mohli se procházet tím muzeem. Jenomže ta historie výroby nákladních aut v Tatře je tak rozsáhlá, že já jsem se rozepsal a najednou z toho bylo několik stovek stran textu a padlo rozhodnutí, že z toho vznikne teda knížka, která je unikátní v několika ohledech. Je unikátní v tom, že takhle obsáhlá knížka o historii výroby užitkových a nákladních vozidel Tatra ještě nevznikla, protože ty předchozí publikace se věnovaly primárně výrobě osobních aut. Unikátní je i tím svým rozsahem. Je to 580 stran textu, ale ta knížka je tištěna na velmi kvalitním papíru a točí se právě kolem těch exponátů, které tady máme a které mapují tu historii. Takže všechny ty exponáty, které tady muzeu Tatry jsou, tak vlastně kolem nich se točí ten příběh a jsou všechny nafocené v jednom duchu, jedou jedním směrem, takže v tom je ta kniha velmi unikátní. Krásně nasvícené, krásně barevně upravené fotky.”
Čtenáři mohou při prohlížení knihy využít rozšířenou realitu.
Zdeněk Miček, spoluautor knihy, Profure Technologies: “Já myslím, že bych měl začít asi tím, že s panem Smolkou byla ta spolupráce docela specifická v tom, že původní zadání bylo někde ke 200 stranám a skončili jsme na 550. Ale ono to má docela zajímavý příběh. 550 je v podstatě volnoběh motoru Tatra T148, která mimo jiné je vyfocená a je součástí expozice nákladních automobilů v Tatře v Kopřivnici, takže se bavíme o průvodci této expozice. Takže v tom bych řekl, že ta spolupráce byla fakt náročná, protože jsme ten kontent tlačili na minimum a díky tomu nám samozřejmě pomohla i technologická nástavba rozšířené reality, kde si v podstatě ten majitel knížky, ten čtenář může dále tou nástavbou prohlížet další kontent. Takže v tuhle chvíli se bavíme, že ta kniha má 550 stran, ale digitálního obsahu má třeba dalších 200 či 300 stran. Takže ta publikace je určitě rozsáhlá a není to určitě na jednodenní čtení a díky tomu, že jsme dělali takhle rozsáhlou publikaci, tak jsme společně s panem Tomášem Magnuskem a panem Jiřím Hromadou, coby dabérem, namluvili voiceover k této knize. Čtenáři, když si to budou prohlížet, tak si můžou pohodlně poslouchat tady tuto audio stopu, která je spjata pouze s touhle knihou, nebude k dispozici na jiných platformách, takže člověk si musí stáhnout aplikaci, zakoupit si knihu a naskenovat si jednotlivé stránky. Takže jednoduše řečeno, musím ji pročíst, abych získal tu audio stopu."
Kmotrem slavnostního křtu byl herec Vladimír Kratina proslavený jako filmový řidič osmikolové Tatry a zvaný Drtikol.