Celá stavba potrvá 29 měsíců a bude stát 827 mil korun.
Martin Kupka (ODS), ministr dopravy ČR: „Předpokládám, že tohle opravdu bude jedna z nejdůležitějších staveb, které realizujeme tady v MS kraji.“
Obchvat města výrazně odlehčí kamionovou a tranzitní dopravu, bude mít také 9 mostů a dvě protihlukové stěny.
Josef Bělica (/ANO), hejtman MS kraje: „Je to stavba, která přichází v místech, kde je velmi důležitá. Obchvate Bruntálu prostě je důležitá stavba a infrastrukturální v rámci MS kraje. Propojují se tady významné krajské komunikace 1/45 a 1/11. Já věřím, že se bude v investicích do infrastruktury v MS kraji pokračovat a je to hrozně dobře pro celý kraj. Protože bez kvalitní dopravní infrastruktury je rozvoj kraje velmi složitý.“
Na komplikace v průběhu stavby se musejí připravit také řidiči a obyvatelé města
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: „Určitě nastanou potíže při napojování obchvatu na silnici 1/45 i 1/11 z obou stran, kde my to sice máme zamilníkované, ale dá se předpokládat, že opravdu zhruba těch 4 až 6 měsíců bude problém z hlediska vedení provozu na těchto komunikacích, kde bude provoz veden jenom v jednom jízdním pruhu, to znamená určitě velké omezení a dají se očekávat určitě i kolony a nějaké ta obtíže pro motoristy, takže to bude řízeno semafory.“
Stavba obchvatu je výsledkem více než 20 let příprav a vyjednávání. Její přínos je však nesporný.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: „Občané budou mít v budoucnu v centru klid. Ti co jedou na Polsko z Olomouce nebo na Krnova, tak budou rychlí,. Budou prostě rychleji na druhé straně Bruntálu. Mám z toho obrovskou radost, že se to všechno povedlo.“
Petr Rys (STAN), místostarosta Bruntálu: „Ten pocit, který mám, je velmi šťastný, protože po mnoha letech, tím myslím skutečně mnoho let, v mém případě od roku 2008, ale v případě této stavby od roku 2000 a 2003, kdy se dělal aktualizace vyhledávací studie, tak jsme v momentu, kdy se stavba skutečně zahajuje.“
V úvodní fázi jsou také přípravy další velké stavby a to severního obchvatu Bruntálu.