Letiště je navíc napojeno na železniční a silniční síť, kontejnerová překladiště a terminály. Objem nákladní přepravy se postupně zvyšuje a letiště se tomu musí přizpůsobovat.
Ondřej Musil, obchodní ředitel Letiště Ostrava: “V roce 2024 se nám podařilo dosáhnout historicky nejvyššího množství odbaveného nákladu na letišti Ostrava. Jednalo se o 22 500 tun carga, což představuje meziroční nárůst o 59 %. Tento nárůst byl umožněn zejména výstavbou nového cargo terminálu, který byl dokončen na konci roku 2023. Následně byla v průběhu roku 2024 realizována nová cargo stojánka, která navýšila počet stání a možnost odbavování zejména velkých nákladních letadel.”
Ondřej Musil, obchodní ředitel Letiště Ostrava: “Hlavním tahounem tohoto rozšíření a navýšení objemu přepravovaného nákladu byla společnost EGT Express ve spolupráci s dopravcem My Freighter, kde došlo k rozšíření počtu letů a zvýšení kapacity. K linkám do Uzbekistánu a Číny byly přidány také linky do Kazachstánu a Mongolska. Současně byly v roce 2024 v provozu pravidelné linky DHL do Lipska a UPS do Kolína nad Rýnem.”
Ostravské letiště provozuje Moravskoslezský kraj. Ten ho průběžně modernizuje a rozšiřuje jeho kapacity.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Moravskoslezský kraj samozřejmě investuje do rozvoje letiště. Nyní jsme zainvestovali i do rozvoje carga, když jsme postavili novou stojánku, která bude využívána pro cargo letadla. Očekáváme, že se tímto způsobem nákladní doprava na letišti bude dále rozšiřovat. Je to důležité pro firmy, které na letišti podnikají, a uvidíme, kdy tento nárůst bude opět pokračovat vzhůru.”
Ondřej Musil, obchodní ředitel Letiště Ostrava: “Snažíme se letiště Ostrava propagovat jako vhodný vstupní bod do Evropy i na globální úrovni, přičemž benefitujeme ze strategické polohy v blízkosti Polska a Slovenska. Probíhají jednání o dalším rozšíření a navýšení provozu. V roce 2025 očekáváme růst objemu carga v rozmezí 10 až 15 %, zejména na linkách směřujících na východ, do Číny. Klíčovým faktorem je pro nás infrastruktura, kterou máme k dispozici – ať už zmíněné cargo terminály, stojánky, dostatečná technika pro odbavení nákladu nebo napojení na silniční síť, která umožňuje přepravu zboží do okolních států.”
Kapacity musí ostravské letiště rozšiřovat také proto, aby jej mohlo využívat více letadel osobní i nákladní přepravy a také těch, která využívají servisní služby.
Ondřej Musil, obchodní ředitel Letiště Ostrava: “Na rozdíl od pasažérské přepravy je nákladní letecká přeprava realizována většími letadly, což klade vyšší nároky na prostor pro odbavení letadel i kompletní handling zboží. Z tohoto důvodu potřebujeme dostatek prostoru, a někdy se stává, že letadla musí zůstat zaparkována i několik dní. Na letišti máme bázovaná letadla polské společnosti SkyTaxi – konkrétně Boeingy 767, což jsou širokotrupá letadla. Mezi svými lety zde parkují a probíhá na nich údržba, opravy a další servisní činnosti.”