V pondělí začala další rozsáhlá rekonstrukce jednoho z nejvytíženějších mostů na Rudné ulici v Ostravě.
Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: "Začínají přípravné práce plánované opravy dalšího mostu velice vytížené Rudné ulice v Ostravě. Půjde o demolici a následnou výstavbu mostu ve Vítkovicích (konkrétně se jedná o most evidenčního čísla 11-143 přes silnici I/56 u Hornbachu v km 285,53 provozního staničení)."
K dopravním komplikacím kvůli tomu dochází nejen přímo na Místecké, ale také na trasách, které řidiči využívají jako možné objížďky. Provoz je v těchto místech zpomalen a tvoří se dlouhé kolony, které komplikují dopravu především v ranní a odpolední špičce.
Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: "Přípravné práce způsobí částečnou uzavírku Místecké ulice, provoz po silnici I/56 povede zúžením do jednoho pruhu v každém směru za účelem bezpečného zhotovení přejezdů středového dělícího pásu před a za opravovaným mostem. Následně stavbaři vytvoří nový sjezd do míst tradiční autoburzy. Vzhledem k hustotě dopravy na silnicích I/11 a I/56 mohou během zúžení vznikat kolony. Předem se řidičům omlouváme a děkujeme za pochopení."
Přípravné práce potrvají přibližně 14 dní, poté je v plánu zúžení silnice I/11 (Rudné ulice) vlivem samotné demolice starých mostních konstrukcí.
Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: "Do výběrového řízení na zhotovitele se přihlásilo celkem 11 účastníků. Nejvýhodnější nabídku z hlediska financí i uvedení stavby do provozu předložila vítězná firma Strabag, konečná částka za zhotovení díla dosahuje hodnoty cca 82,2 milionu Kč."
Hotovo má být ve druhé polovině roku 2026. Předmětný most délky nosné konstrukce 63 metrů obsahuje pět prostých polí s různým rozpětím. Všechna pole tvoří dohromady 25 kusů předpjatých betonových prefabrikátů propojených pomocí spřahovací desky. Celková šířka mostu je 25,8 metru.
Demolice mostů ve Svinově
Na Rudné už od 8. ledna probíhá demolice mostů ve Svinově.
Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: "Oba mostní objekty páteřní komunikace budou do roku 2026 zdemolovány a nahrazeny novými konstrukcemi, po dobu náročných činností silniční úřad schválil žádost zhotovitele o zachování obousměrného provozu vždy po neopravované části silnice I/11 v jednom pruhu pro každý směr.
Rozsah rekonstrukce byl určen na základě odborné diagnostiky, která potvrdila výhodnější variantu úplné likvidace a výstavby nového přemostění s životností minimálně 100 let.
Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: "Nevyhovující stav současných mostů vznikl přirozeným stárnutím, důležitým faktorem se stala neustálá zátěž silniční dopravy. Podle posledního sčítání projelo nad Polaneckou ulicí okolo 37 tisíc vozidel všech kategorií denně. Nadprůměrnou hustotu provozu respektuje projekt nových mostů, které jsou navrženy 12,5 metru nad terénem jako spojité desky z prefabrikovaných podélně předpjatých tyčových nosníků spřažených se železobetonovou deskou a příčníky nad podpěrami. Spodní stavba bude tvořena krajními masivními opěrami a dvěma mezilehlými členěnými podpěrami."
Délka mostu 76,6 metru a volné šířkově uspořádání 2 x 13,5 metru odpovídá standardům silnic I. třídy v České republice. Tady vyjde nová výstavba na 95,6 milionu korun.