Fotografie jako obraz zachycující vnitřní naznačený příběh toho, co současná doba ve společnosti přináší. Taková je výstava “Evropa na hraně”.
David Mužík, kurátor výstavy
“Loni to téma uprchlíků rozdělilo tu společnost na takové dva poměrně nesmiřitelné tábory, a my se nesnažíme je hodnotit, my je jen dokumentujeme,”
Fotografie, které jsou v Návštěvnickém centru k vidění, vznikaly na srbsko-chorvatské hranici, v Marrakeši a v Paříži v noci, kdy proběhl útok na klub Bataclan.
David Mužík, kurátor výstavy
“Nejsou tam fotky přímo z útoku, ale je to takový subjektivní dokument Míši Hrubé, která až ne úplně chtěla, tak byla zrovna v tu dobu v Paříži,”
Čtvrtý ze souborů vystavených snímků vznikl loni v létě v Brně, kdy tam probíhala současně demonstrace odpůrců i příznivců uprchlické politiky.
Irena Vězdová, fotografka
“Já jsem fotografovala obě dvě strany, nicméně ty důraznější fotky byly z té strany odpůrců protiutečenské politiky. Tak snažím se zachycovat vždycky aktuální atmosféru momentálního sociálního cítění,”
Na snímcích Ireny Vězdové je tak nejvíce vidět strach z něčeho neznámého.
Irena Vězdová, fotografka
Skupina 28 vznikla před několika lety jako volné sdružení fotografů, lidí, kteří se na fotografii dívají podobným pohledem.
David Mužík, kurátor výstavy
“Zajímají nás spíš než to, co vidí běžné oko, to, co se skrývá pod povrchem. Snažíme se nějak dostat do projektů, které řešíme jako by víc do hloubky,”
Prezentace v prostorách Návštěvnického centra je vůbec prvním místem, kde jsou tyto snímky vystaveny. K vidění budou ale také například v sídle ombudsmana v Brně.