Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Studie potvrdila, že obchvat Kunína je potřeba. Souhlasí s ním i Nový Jičín

Nový Jičín |

Novojičínské zastupitelstvo podpořilo novou verzi plánovaného obchvatu Kunína. Výstavba nové propojky by odklonila i část dopravy z města.

Obchvat Kunína je s různými přestávkami probírán od roku 1993. Od té doby hustota dopravy na hlavním tahu z Opavy na Valašské Meziříčí a nyní i přivaděči k dálnici D1 několikanásobně stoupla. První verze objízdné trasy, vedoucí těsně za obcí Kunín, byla do územního plánu zaznačena v roce 1998. Pro Nový Jičín byla spíše nevýhodná, protože počítala s napojením na ulici Svatopluka Čecha. Před dvěma lety ale vznikla na podporu obchvatu petice, jejíž iniciátoři sami hledali i jiná řešení. 

“Jsem strašně ráda, že jsme přesvědčili na všech orgánech, kde jsme jezdili, ať to bylo ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, Policie České republiky, že jsme přesvědčili tyto úředníky, A hlavně jsme rádi, že nás vyslyšeli na krajském úřadě,”  uvedla Oldřiška Navrátilová, petiční výbor za obchvat Kunína   

“Na základě této petice vyčlenil Moravskoslezský kraj finance a zpracoval studii potřebnosti obchvatu a navrhl čtyři varianty. Naše zastupitelstvo podpořilo variantu A1,” sdělila Dagmar Novosadová (SNK “KUNÍN - NÁŠ DOMOV”), starostka Kunína. 

Podpořilo ji také  novojičínské zastupitelstvo. Současná verze obchvatu by měla vést směrem od dálnice D1 východně podél Kunína a Šenova u Nového Jičína k nájezdu z ulice Suvorova na silnici I/48. 

“Díky tomu obchvatu se vyhnout auta v podstatě městu Nový Jičín, protože auta, která pojedou do průmyslové zóny, budou moci z této křižovatky přímo najet do průmyslové zóny, nebudou se muset prodírat centrem města,” podotkl Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína. 

Studie, kterou kraj zadal vypracovat odborné firmě, hovoří o tom,  že po silnici I/57 v Kuníně projede v pracovní dny směrem na Nový Jičín zhruba 12 tisíc vozidel. 

“Studie ukázala, že Kunínem projede velké množství aut a obchvat údajně přinese až 60 procentní odklon dopravy, přičemž 40 procent by mělo být nákladní. Je to úplně jiný výsledek, než nám tvrdili ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic, kteří s obchvatem nepočítali. Počítali s vypuštěním obchvatu  z územně plánovacích dokumentací,” konstatovala starostka Kunína.   

“Kdybych to měla opravdu shrnout, tak bych řekla, že pravda a práce kunínských občanů zvítězila nad částečným nepochopením nebo nechutí řešit ty problémy nás občanů,” uzavřela iniciátorka petice Oldřiška Navrátilová.

K potřebnosti obchvatu a k navrženým variantám se budou ještě v  prosinci vyjadřovat zastupitelé Šenova u Nového Jičína. Dále bude na Moravskoslezském kraji, aby nechal zpracovat změnu zásad územního rozvoje. K výstavbě obchvatu by mohlo dojít do deseti let. 

Nahlásit chybu


ADRA a dobrovolnictví na zkoušku s hendikepovanými klienty Santé

V rámci celorepublikových dnů dobrovolnictví uspořádala ADRA společně s organizací Santé projekt dobrovolnictví na zkoušku. Lidé o trávení volného času s hendikepovanými projevili zájem.

Mateřská škola v Horní Suché oslavila 100 let

Mateřská škola na Základní škole s polským vyučovacím jazykem v Horní Suché oslavila v Dělnickém domě krásných 100 let. Program byl bohatý a hlavně barevný.

Dlouholetý trenér juda Zdeněk Frenštátský získal Cenu města Havířova

V Kulturním domě Leoše Janáčka radnice ocenila osobnosti ve vybraných oblastech společenského života. Cenu města Havířova za rok 2023 si odnesl dlouholetý trenér Zdeněk Frenštátský.

Důležité zastávky MHD ve Frýdku-Místku dostávají nové digitální informační panely

Frýdek-Místek společně s dopravcem zvyšuje kvalitu MHD. Aktuálně se na důležitých zastávkách a terminálech instalují digitální LED panely. Ty ukazují informace o příjezdech autobusů v reálném čase a také mohou zobrazovat zprávy o mimořádných událostech.

Waldorfská škola v Ostravě-Porubě funguje už 10 let. Začínala pod hlavičkou Základní školy Ĺ. Štúra

Waldorfská škola v Ostravě-Porubě oslavila 10 let od svého založení. K tomuto výročí uspořádala Jarní slavnost, na které v kulturním domě Poklad vystoupily žáci mateřské školy, základní školy a studenti lycea.

O mrakodrap v centru Ostravy má zájem nový investor, zachován by měl být návrh Evy Jiřičné

Včera 8:36 | Ostrava-Centrum | Libor Běčák

Město Ostrava opětovně usiluje o záchranu jedné z dominant centra města – výškové budovy na ulici Ostrčilova. Pozemek, budovu a další záležitosti včetně závazných návrhů na rekonstrukci znovu nabídnul k prodeji. Stalo se tak poté, co předchozí zájemce o koupi nemovitostí nesignoval příslušné smlouvy a zadávací řízení na veřejnou zakázku bylo zrušeno.

I končící těžba uhlí vyžaduje průběžnou modernizaci důlního zařízení

Včera 8:12 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Byť se dobývání černého uhlí v podzemí Karvinska blíží ke svému konci, společnost OKD musí průběžně modernizovat zařízení, které do ukončení těžby bude potřebovat.

Okolí kostela sv. Ducha ozdobí jezírko. Na projektu se podíleli i občané

Další krásný veřejný prostor v Ostravě Jihu vznikne v okolí kostela sv. Ducha v Zábřehu. Dnes jde v podstatě o parkoviště, které se přemění v příjemnou lokalitu s jezírkem a spoustou míst k trávení volného času. Na projektu se podíleli i občané.

Studenti VŠB představili návrhy zvelebení veřejných prostranství v Rychvaldě

Spolupráce Vysoké školy báňské s městem Rychvald přinesla první hmatatelné výsledky. Studenti před zástupci města a veřejnosti představili své návrhy, jak upravit některá veřejná prostranství.

Rada Moravskoslezského kraje vyjela na jednání do Frýdku-Místku

Rada Moravskoslezského kraje vyjela na jednání do Frýdku-Místku. S vedením města probírala například představy plánech rekonstrukce průtahu, investiční plány kraje ve městě a další budoucí spolupráci.

Poslední novojičínská lokalita pro stavbu domků hledá jména ulic

Pod Skalkou v Novém Jičíně pokračuje příprava infrastruktury pro 23 stavebních parcel. Současně tu vznikají dvě nové ulice, pro které radnice hledá jména. Podle územního plánu je to poslední lokalita ve městě, kde je možné rodinné domy stavět.

Město žádá dotace na investice do sportovišť, na rekonstrukci šaten a stavbu haly

Studénka podává dvě žádosti o dotaci na Národní sportovní agenturu. Jedna se týká rekonstrukce šaten zimního stadionu, druhá stavby nové multifunkční haly.

Den Země smáčel déšť, Jarošův statek ve Studénce akci zopakuje

Ekologický svátek, Den Země, připomněli také na Jarošově statku ve Studénce. Původně plánovaný program ovšem nabouralo nepříznivé počasí, proto jej tu v plné pestrosti zopakují ještě v květnu.

Studénka zkouší u Národní sportovní agentury uspět se dvěma projekty

Studénka podává dvě žádosti o dotaci na Národní sportovní agenturu - rozhodlo o tom dubnové zastupitelstvo. Jedna se týká rekonstrukce šaten zimního stadionu, o tu se pokouší už počtvrté, druhá stavby nové multifunkční haly.

Novojičínská radnice se otevřela jako historická památka

Nový Jičín se připojil k výzvě Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - v rámci akce Brány památek dokořán otevřel veřejnosti prostory radnice, které nejsou běžně přístupné. Akci využili k návštěvě úřední budovy i školní skupiny.

Den Země v muzeu provedl děti temným životem v podzemí

Typickou dubnovou akcí v Muzeu Novojičínska je Den Země. Ten zde ovšem letos pojali velmi netradičně a návštěvníkům zprostředkovali život pod zemí.

Studie potvrdila, že obchvat Kunína je potřeba. Souhlasí s ním i Nový Jičín
Vydáno 1. prosince 2019 8:26, Nový Jičín, Petra Dorazilová
Novojičínské zastupitelstvo podpořilo novou verzi plánovaného obchvatu Kunína. Výstavba nové propojky by odklonila i část dopravy z města.

Obchvat Kunína je s různými přestávkami probírán od roku 1993. Od té doby hustota dopravy na hlavním tahu z Opavy na Valašské Meziříčí a nyní i přivaděči k dálnici D1 několikanásobně stoupla. První verze objízdné trasy, vedoucí těsně za obcí Kunín, byla do územního plánu zaznačena v roce 1998. Pro Nový Jičín byla spíše nevýhodná, protože počítala s napojením na ulici Svatopluka Čecha. Před dvěma lety ale vznikla na podporu obchvatu petice, jejíž iniciátoři sami hledali i jiná řešení. 

“Jsem strašně ráda, že jsme přesvědčili na všech orgánech, kde jsme jezdili, ať to bylo ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, Policie České republiky, že jsme přesvědčili tyto úředníky, A hlavně jsme rádi, že nás vyslyšeli na krajském úřadě,”  uvedla Oldřiška Navrátilová, petiční výbor za obchvat Kunína   

“Na základě této petice vyčlenil Moravskoslezský kraj finance a zpracoval studii potřebnosti obchvatu a navrhl čtyři varianty. Naše zastupitelstvo podpořilo variantu A1,” sdělila Dagmar Novosadová (SNK “KUNÍN - NÁŠ DOMOV”), starostka Kunína. 

Podpořilo ji také  novojičínské zastupitelstvo. Současná verze obchvatu by měla vést směrem od dálnice D1 východně podél Kunína a Šenova u Nového Jičína k nájezdu z ulice Suvorova na silnici I/48. 

“Díky tomu obchvatu se vyhnout auta v podstatě městu Nový Jičín, protože auta, která pojedou do průmyslové zóny, budou moci z této křižovatky přímo najet do průmyslové zóny, nebudou se muset prodírat centrem města,” podotkl Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína. 

Studie, kterou kraj zadal vypracovat odborné firmě, hovoří o tom,  že po silnici I/57 v Kuníně projede v pracovní dny směrem na Nový Jičín zhruba 12 tisíc vozidel. 

“Studie ukázala, že Kunínem projede velké množství aut a obchvat údajně přinese až 60 procentní odklon dopravy, přičemž 40 procent by mělo být nákladní. Je to úplně jiný výsledek, než nám tvrdili ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic, kteří s obchvatem nepočítali. Počítali s vypuštěním obchvatu  z územně plánovacích dokumentací,” konstatovala starostka Kunína.   

“Kdybych to měla opravdu shrnout, tak bych řekla, že pravda a práce kunínských občanů zvítězila nad částečným nepochopením nebo nechutí řešit ty problémy nás občanů,” uzavřela iniciátorka petice Oldřiška Navrátilová.

K potřebnosti obchvatu a k navrženým variantám se budou ještě v  prosinci vyjadřovat zastupitelé Šenova u Nového Jičína. Dále bude na Moravskoslezském kraji, aby nechal zpracovat změnu zásad územního rozvoje. K výstavbě obchvatu by mohlo dojít do deseti let. 

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/novojicinsko/novy-jicin/11000018308/studie-potvrdila-ze-obchvat-kunina-je-potreba-souhlasi-s-nim-i-novy-jicin-kteremu-odvede-cast-dopravy-z-centra