Skupina dětí ze třetích ročníků novojičínské Základní školy Komenského 68 zkouší, zda robot správně reaguje na pokyny, které mu zadali. Mají hodinu Qiido. Tedy výuku, která se věnuje rozvoji dětí s mimořádným rozumovým nadáním. Právě se učí programovat.
“Modrá, zelená, modrá znamená turbo, a to znamená, že robot bude jezdit rychle,” vysvětlila devítiletá školačka. “My jsme si už zkoušeli s bluetoothem, že nám tu jezdili dva roboti a dali jsme si i závody,” přidal se spolužák ze třetí třídy.
“Qiido je nadační fond, který se věnuje podpoře vzdělávání a rozvoji jak kognitivních vědomostí, což znamená IQ, tak potom i sociální emočních dovedností,” uvedla Miriam Janýšková, zakladatelka Nadačního fondu Qiido.
Základní škola Komenského 68 se práci s nadanými dětmi věnuje několik let formou spolupráce s Mensou v rámci odpoledního Klubu nadaných dětí.. Projekt s Qiidem je druhým rokem přímo součástí vzdělávacího programu školy.
“Podporuje pedagogy v oblasti identifikace a diagnostiky těchto dětí a podporuje jejich vzdělávání, jak s těmito dětmi pracovat,” sdělila Svatava Hajdová, ředitelka ZŠ Komenského 68, Nový Jičín.
“Děvčata pomocí kódu připravují dráhy, po kterých se ti ozoboti pohybují a plní příkazy,” ukázala Petra Chytílková, ZŠ Komenského 68, Nový Jičín
Komenského škola je v rámci Moravskoslezského kraje jediným oficiálním partnerem Qiido a stane se mentorem pro ostatní pedagogy v regionu. Zájem už projevily například školy z Kopřivnice nebo Krnova.