Městský úřad Nový Jičín, po té, co byl 16. března zcela uzavřen, přešel k částečnému režimu. Otevřeno pro veřejnost je v pondělí od 13 do 16 hodin a ve středu od 8 do 11. Lidé mohou do budovy při dodržení bezpečnostních opatření, která chrání je i zaměstnance.
“Potřebujeme dát občanům možnost si vyřídit neodkladné záležitosti. Bylo už publikováno, že řada dokladů, platí i pokud jim skončila platnost, a toto zrovna nejsou ty důvody, kdy by měli městský úřad navštěvovat,” uvedl Josef Solanský, tajemník MěÚ Nový Jičín.
Na příslušná pracoviště se ovšem lidé musí dopředu telefonicky objednat. Na jednání krizového štábu města také padlo rozhodnutí, že Nový Jičín nebude zveřejňovat počty nakažených na nemoc COVID - 19 na samotném území města.
“Obyvatelé by měli být opatrní i bez toho, aniž by věděli, jestli na území jejich obce nebo města pozitivně identifikovaný je. Chceme zabránit určité panice, případně stigmatizaci nakažených osob, případně jejich rodinných příslušníků,” podotkl Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína.
Dále radnice zřídila sběrná místa, na která mohou dobrovolníci přinášet roušky. Jedno je ve vestibulu Návštěvnického centra, druhé na městské policii.
“Následně tyto roušky pereme, dezinfikujeme a žehlíme a distribuujeme dále potřebným. Většina roušek končí u těch osamocených seniorů,” sdělil Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína.
Pro nemohoucí a osamělé osoby v karanténě funguje telefonní linka mimořádné pomoci, prostřednictvím které si mohou zajistit nákup.
Radnice v tuto chvíli také připravuje návrhy na úlevy podnikatelům, kteří mají provozovny v pronajatých prostorách města.