Silnice I/48 mezi Novým Jičínem a Příborem, byla jedním z nejnebezpečnějších úseků silnic první třídy, kde byla řada tragických nehod. Od roku 2004 do roku 2017 tu zahynulo devět lidí, a to zejména před instalací středových lanových svodidel. V létě roku 2017 začala její přestavba na dálnici. Po třech a půl letech byl teď 15. prosince úsek slavnostně zprovozněn.
Karel Havlíček (nestraník za ANO), ministr dopravy: “Právě ten bezpečnostní aspekt je to to nejdůležitější, co se od toho očekává. Tím, že už tady byly čtyři pruhy, tak ten provoz byl relativně rychlý, ale ta výstavba nové dálnice má zejména bezpečnostní charakter.”
Ve stejný den jako 11 a půl kilometrů dlouhý úsek dálnice byl otevřen také tříkilometrový obchvat Skotnice.
Jaroslav Kania (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Tento úsek je velmi důležitý, protože na tento úsek bude navazovat rozvoj průmyslové zóny v Mošnově, kde bychom rádi vybudovali mezinárodní logistické centrum, kde se budou stýkat tři druhy dopravy, letecká, železniční a silniční.”
V okamžiku, kdy kolem rekonstruované silnice zmizí všechna omezující dopravní značení, bude zde pro řidiče povinná dálniční známka. To vzbuzuje obavy okolních obcí, zejména Libhoště, že motorické, aby se placenému úseku vyhnuli, zvolí cestu přes vesnici.
Jaroslav Kania (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Musí se přijmout další opatření. Samozřejmě nelze tím, že bude zpoplatněn nějaký dálniční úsek, vytlačit ty kamiony do okolních obcí. Toto je nepřijatelné a věřím, že se najde legislativní krok, který tomu zamezí. Jednoznačně další sledování dopravy a omezení vjezdu kamionů na silnice druhých a třetích tříd.”
Nicméně sotva se řidičům uvolní a zrychlí jízda směrem na Frýdek-Místek, musí pomalu začít počítat s omezením dopravy na jeden jízdní pruh opačným směrem. V prvním čtvrtletí roku 2021 má začít přestavba silnice I/48 na dálnici směrem na Bělotín.
Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic: “Uvidíme, jak se nám podaří předat staveniště zhotoviteli. Kdyby se to podařilo opravdu v tom prvním kvartálu příštího roku, což předpokládáme, že v lednu nebo v únoru toho budeme schopni, tak teoreticky si myslím, že by stavba by z velké části mohla být zprovozněna no konce roku 2022, nejpozději na jaře roku 2023.”
Proměna dalšího úseku na dálnici by tedy měla být podstatně rychlejší než Rybí - Rychaltice, kde bylo 11 na půl kilometrech i velké množství mostů, přesně tedy 147 různých stavebních objektů.