Slavnostní stříhání pásky ukončilo dlouhé dohady o tom, kdy začne fungovat léta připravovaná průmyslová zóna v Novém Jičíně. První budova postavená developerskou společností CTP Invest zahájila, i když s několikaměsíčním zpožděním, provoz. Sídlo v ní našla nadnárodní přepravní firma DHL.
Vít Návrat, ředitel DHL Freight pro ČR: "Tato krásná vzrušující logistická budova slouží jako centrum pro všechny klienty v této oblasti, neboť se nacházíme v oblasti, kde je spousta průmyslových zón, Hranice, Nošovice, Kopřivnice, Nový Jičín, teďka nová zóna, a tato budova slouží jako logistické centrum pro všechny, kteří mají zájem, aby své zboží nechali protéct nikoliv svými současnými sklady, ale nějakými novými moderními, vybavenými těmi posledními technologiemi."
O prodeji tří čtvrtin průmyslové zóny developerské společnosti CTP Invest rozhodli zastupitelé před dvěmi lety na jaře. Argumentovali tím, že město tak ušetří vlastní prostředky, které by jinak muselo investovat do přípravy pozemků.
Ivan Týle (ODS), starosta města: "V dnešní poměrně složité době je každá stabilizace tohoto prostoru a každé vytvoření nových pracovních příležitostí určitě dobrá zpráva. Samozřejmě, že to je i dobrá zpráva pro Visteon, že se podařilo v podstatě zpracovat takovouto logistiku a vlastně stabilizovat i podnik, který patří k významným zaměstnavatelům v Novém Jičíně. Co se týká vlastní haly, tak je tu ještě další prostor a je to výzva pro to nové zájemce. V dnešní době už evidujeme další zájemce pro vstup do průmyslové zóny, takže se domnívám, že ten dominový efekt, tedy že něco vznikne a na to se nabalují nové příležitosti, tak tady bude fungovat i v tady této poměrně složité situaci."
První hala má celkem 25 tisíc metrů čtverečních skladové plochy a 350 metrů kanceláří a sociálních zařízení. DHL Freight si z toho pronajímá zhruba dvacet a půl tisíce metrů skladů. Provoz se tam přestěhoval z nedaleké budovy poblíž hypermarketu Albert.
Vít Návrat, ředitel DHL Freight pro ČR: "Umožňuje to v každém případě snižování nákladů našich zákazníků, každé sdružení dohromady, každá komplexní obsluha přináší úspory v nákladech, a na druhou stranu se podařilo vytěsnit z vnitřku města automobilovou dopravu na jeho kraj tak, aby to bylo přijatelné i pro životní prostředí."
Zákazníci firmy DHL Freight jsou především z automobilového průmyslu. Zboží má v regálech uskladněn novojičínský Visteon, na otevření přijeli například také zástupci kopřivnické Dury. V samotné hale zatím pracuje 75 lidí, do budoucna se počítá s nárůstem na 90 pracovníků.
Libor Šimůnek, Freight area manager DHL Morava: "V současné době, protože samozřejmě fungujeme 14 dní, jsme převzali stávající zaměstnance z různých skladů a provozoven DHL na severní Moravě a uvidíme podle dalšího rozvoje, zda tyto počty budeme navyšovat. V drtivé většině to jsou řidiči vysokozdvižných vozíků a manipulační dělníci do skladu."
Developerská firma CTP Invest vlastní v současné době územní rozhodnutí na stavbu dalších 6 hal, které je schopna postavit zhruba během jednoho roku od podpisu smlouvy se zájemcem. V současné době ale žádný kontrakt na obzoru není.
Tomáš Kult, regionální project manager CTP Invest: "Pokud budou klienti, tak to bude určitě zajímavé místo. Obzvlášť, když dojde letos k dokončení dálnice Brno - Ostrava, tak ta hodnota toho místa určitě stoupne. To, že nepokračujeme momentálně ve výstavbě dalších hal, na tom se určitě nepochybně podílí současná globální krize."
Zbývající čtvrtina průmyslové zóny, která patří městu, už jednoho jistého obyvatelé má - další speditérskou firmu TopTrans. Zastupitelé jí přiklepli pozemek v září minulého roku.