Na nejhůře postiženém úseku tratě do Hostašovic voda odplavila štěrk a strhla koleje na stranu. Vysoké náklady na obnovu a jen 200 cestujících za den měly původně znamenat konec 120 let staré dráhy.
Obce Mořkov, Hodslavice a Hostašovice už s likvidací trati souhlasí. Včera se k nim měli přidat i novojičínští zastupitelé. Na poslední chvíli ale bod z jednání stáhli. Důvod? Překvapivá informace, že vláda už v srpnu vyčlenila 84 milionů na rekonstrukci trati v roce 2010.
Karel Hanzelka, mluvčí Ministerstva dopravy ČR: "Je 82 milionů korun na zmíněnou železniční trať v takzvaných indikativních plánech. Nicméně to je A a to B, které je potřeba k tomu říct, my stále nevíme a diskutujeme o tom s krajem a s obcemi, zda se skutečně ta trať opravovat a zprovozňovat bude, ozývají se různé hlasy, různé názory z různých stran. Nicméně od Správy železniční dopravní cesty máme řečeno ano, chceme tu trať obnovovat. Pokud náhodou ne, což se může stát, tak jsou 2 cesty, co s těmi penězi: buď je můžeme použít na některých jiných místech poškozených letními povodněmi, pokud se tak nestane, tak je musíme vrátit zpátky do státního rozpočtu."
Petr Orel (SZ), radní Nového Jičína: "Je potřeba ten materiál znovu připravit, znovu projednat v radě a prodiskutovat a já osobně se spíš přikláním k tomu, aby ta trať zůstala zachována. Vždycky je lepší mít jakési dvojité spojení na východ, na Valašské Meziříčí, než jenom silniční dopravu. Zachovat tam i tu železniční dopravu. Do budoucna nevíme, jak ta situace se bude vyvíjet a ani ta uvažovaná cyklostezka není zadarmo. Zhruba stejnou trať stavěli původně na železničním kolejišti v České Lípě a osm kilometrů tam stálo 30 milionů. Ty určitě teď nemáme."
Milan Šturm (ODS), místostarosta Nového Jičína: "Rada města se bude touto problematikou znovu zabývat dne 8. prosince na svém příštím zasedání a tam, se domnívám, že z této rady vznikne definitivní doporučení pro zastupitelstvo města, které se k té problematice ještě letos vrátí."
Mezi osiřelým horním nádražím a Hostašovicemi stále jezdí náhradní autobusová doprava. Cestující s likvidací dráhy většinou nesouhlasí.
Anketa, obyvatelé Nového Jičína: 1. "Určité spojení na ty Veřovice tam je, i do Valašského Meziříčí. A myslím si, že ti lidi i z těch Bludovic a Hodslavic se nemají jako dostat, si myslím, do toho Jičína." 2. "Stávající trať spravit a zachovat, protože spojení s tím Valašským Meziříčím je takhle optimální."
Na jednání rady města přijdou na přetřes i statistiky o vytíženosti spojů. Podle posledního sčítání v dubnu se obsazenost pohybovala od nuly po téměř 60 lidí v jednom spoji. Srovnání v období 3 let ukazuje, že až na nedělní spoje počet cestujících v jednotlivých dnech neklesá.
Milan Šturm (ODS), místostarosta Nového Jičína: "Já tam nevidím nějaké výrazné diference, jestli je to 150 lidí nebo 200 lidí, ono je to relativně malý počet a rozdíly. Po mě je směrodatné, že v některých těch vlacích jezdili 3 až 4 cestující. A to asi občané uznají, že není rentabilní."