Zničená železniční trať do Hostašovic ani po sedmi měsících od povodní nemá svůj další osud jistý. Minulý týden se na krajském úřadě setkali zástupci obcí, kraje a Správy železniční dopravní cesty, která dráhu vlastní. Nový Jičín sice v prosinci potvrdil svůj letní požadavek na obnovu dráhy, ustanovil ale speciální komisi, která měla připravit podklady pro únorové jednání zastupitelů. Ty budou zahrnovat i možnost zrušení dráhy.
Ivan Týle (ODS), starosta města: "Objednavatel dopravní obslužnosti, Správa železniční dopravní cesty i České dráhy, které argumentují neekonomičností toho provozu, ale znovu zase i argument, který jsem říkal už několikrát, že nevíme, co bude do budoucna s tím, že nákladnost rekonstrukce je někde na úrovni 80 milionů korun. To jsou všechno argumenty, které je třeba vnímat, a přes to se určitě budou tlačit na zastupitelstvo města i obcí, které pochopily vážnost situace a jsou připraveny případně revokovat svá usnesení, tak budou tlačit na to, aby zastupitelé nějaké stanovisko, které by bylo víceméně kladné, vydali."
Na rekonstrukci dráhy je ve státním rozpočtu až do poloviny roku vyčleněna částka 84 milionů korun. Trať přitom dlouhodobě patří kvůli slabé vytíženosti k nejvíce prodělečným na území kraje. Na zastupitelstvo ve čtvrtek 11. února by měl dorazit i první náměstek hejtmana Miroslav Novák a reprezentanti Správy železniční dopravní cesty. Očekává se, že jednání o definitivním slovu města nebude rychlé ani jednoduché.
Ivan Týle (ODS), starosta města: "K tomu, abychom mohli takové stanovisko vydat, potřebuje za prvé záruky, že budou splněny všechny přísliby, které tady budou dány. Určitě tedy zastupitelé nebudou tedy připraveni kývnout na to jenom tedy, že by případně vydali souhlas se zrušením trati, aniž by skutečně znali, jak bude řešena dopravní obslužnost, jak budou naváženi občané na hostašovické nádraží, kde se mohou napojit na další tratě, případně jak bude naloženo s majetky, které jsou na těch 7,5 kilometrech zhruba trati z Nového Jičína až tedy na hostašovické nádraží."
Problematika trati by měla být jako jeden z prvních bodů jednání. Vedení města přitom nebude předem dávat zastupitelům své doporučení. O budoucnosti dráhy tak by podle starosty měly rozhodnout názory zastupitelů napříč celým politickým spektrem.