Přestože na opuštěné zastávce v Hodslavicích povodeň zřetelné škody nenapáchala, poslední vlak tu projel večer 24. června. Pak kolej na mnoha místech velká voda zničila.
Místní zastupitelé přitom už v červenci prohlásili, že trať vlastně nepotřebují. Pak ale vznikla petice za obnovu, kterou podepsala třetina obyvatel obce. Na středečním bouřlivém jednání zastupitelstva se sešli jak zastánci dráhy, tak i ti, kteří podporují výstavbu cyklostezky. Místy velmi emotivní debata trvala téměř dvě hodiny.
Debata, obyvatelka Hodslavic: "Vy mladí, všichni, co tady sedíte i vy v tom předsednictvu, vy si myslíte, že dostanete ty milióny teď hned na tu cyklostezku? Ta trať může ležet ladem několik let."
Stejně jako minulý týden v Novém Jičíně se jednání zúčastnil i náměstek hejtmana pro dopravu Miroslav Novák. A čelil ještě tvrdším otázkám lidí. Přesto si stále stojí na svém: autobusy by byly pětkrát levnější.
Miroslav Novák (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: "Kraj dneska hradí 4 milióny ročně Českým drahám za vlakové soupravy, které vezou 4 až 20 cestujících v průměru. Víme, že můžeme stejné množství lidí přepravit po stejné trase, protože silnice je souběžná s kolejištěm, za částku nesrovnatelně nižší, která nepřesáhne jeden milión korun."
Na zastupitelstvo přijel i novojičínský místostarosta Milan Šturm. V průběhu jednání předal starostovi Hodslavic tisíc korun. Podle svých slov kvůli tomu, aby si lidé uměli reálně představit miliónové částky, o kterých při jednáních hovoří.
Milan Šturm (ODS), místostarosta Nového Jičína: "Reálné peníze, které člověk dostane do ruky, a je schopen si za ně koupit třeba rohlík. Proto jsem chtěl upozornit zastupitele, že se nebavíme o nějakých iluzorních milionech a miliardách, ale o konkrétních penězích, které se dají konkrétně využít pro něco, co by sloužilo třeba lépe než tato trať. Přitom tyto peníze jsem dal v podstatě na obnovu trati. Ale chtěl jsem tím iniciovat třeba ty účastníky a ty takzvané petičáře, kteří podepsali tu petici za obnovu trati, že by klidně mohli přispět taky."
Požadavek na obnovu trati ale mezi hodslavskými zastupiteli nakonec nenašel dost hlasů. Pro bylo pouze 6 zastupitelů z potřebných osmi. Zastánci rekonstrukce odcházeli zklamaní.
Anketa, obyvatelé Hodslavic: 1. "Škoda vlaku, no, uvidíme, doufáme." 2. "Jak Mnichovská dohoda, byla také o nás a bez nás. Protože páni si přejí, aby vlak nejezdil, takže obyčejný člověk nemá nárok proti tomu nějak protestovat."
Miroslav Novák (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: "Původně přišly obce s požadavkem na zrušení trati a převedení státního majetku na obce za účelem vybudování cyklistické stezky. V tomto jsme jim nabídli pomoc a součinnost. Dneska jsou stanoviska jiná, ale není to Moravskoslezský kraj, který rozhodne o zrušení nebo zachování trati. To rozhodnutí bude na vládě na základě ekonomických argumentů, o kterých jsme si tady povídali."
Kraj navrhuje náhradou za vlaky posílení autobusů, a to i o víkendech. Část lidí z obce s tím souhlasí. Například Pavla Adamcová tvrdí, že autobus obslouží více zastávek než dosavadní 4 na trati.
Pavla Adamcová, obyvatelka Hodslavic: "České dráhy mají větší dotace, takže mohou jízdné důchodcům zlevňovat. Nejsem určitě proti důchodcům, ale je to jejich hlavní argument, proč se o tu trať bojí. Autobusy budou mít daleko pohodlnější, konkrétně v Novém Jičíně dojedou autobusem do centra města, od vlaku to mají daleko."
Starosta Hodslavic Miroslav Vyhlídal se ale rozkolu v obci neobává.
Miroslav Vyhlídal (ODS), starosta Hodslavic: "Bude to mít ještě nějaký ten týden nějaké dopady, ale takoví ti největší aktivisté se už zúčastnili minulý týden zastupitelstva v Novém Jičíně, takže už asi tušili, jak to bude. A byl tu i náměstek hejtmana Novák, který byl také v Novém Jičíně a mluvil stejně jako v Hodslavicích. Myslím si, že tam už byla opravdu jenom snaha na sebe upozornit."
Nový Jičín tak stále zůstává jedinou obcí na trati, která podle rozhodnutí zastupitelů trvá na obnově kolejí. O osudu dráhy ale nakonec rozhodnou v březnu krajští zastupitelé.