v současné době připomíná trať v Bludovicích mezi silnicí a potokem Zrzávka neprostupnou džungli. Vize cyklistů místo cestujících na slabě využívané lokálce zde má hodně příznivců.
Anketa, obyvatelé Bludovic: 1. "Vypadá to hrozně ta trať, je to strašně zarostlé, radši bych byl pro tu cyklostezku, aby lidé to využívali." 2. "Jezdím na kole od jara do zimy, tak možná že by to bylo lepší jak jezdit přes cestu a zůstat někd
e v příkopě."
Podobně vypadají koleje také o několik kilometrů dál v Hodslavicích. Konstrukce provizorního mostu navíc napovídá, že tady s provozem vlaků nikdo v dohledné době nepočítá. Odpůrců zrušení je tady ale více.
Anketa, obyvatelé Hodslavic: 1. "Je mi to velice líto. Byl to fakt zdejší kolirit a nejenom mně, ale spoustě známých známých a přátel rodiny se to nelíbí." 2. "Někteří občané bojují za to, ať jezdí ten vlak, ale já si myslím, že těch lidí nejezdí moc v tom vlaku, tak já bych byl i pro tu stezku."
Oprava loňskou povodní poničené desetikilometrové lokálky by vyšla na více než 80 milionů. Kraj ale odmítl platit další provoz. Novojičínští zastupitelé minulý týden změnili své třikrát potvrzené stanovisko, že trvají na obnově dráhy.
Ivan Týle (ODS), starosta Nového Jičína: "Nový Jičín revokuje své usnesení z toho důvodu, že v podstatě jiná možnost není. Kraj neobjednal dlouhodobě dopravní obslužnost, tudíž Správa železniční dopravní cesty a České dráhy zahájily stav snesení železnice, což česky řečeno je likvidace této trati a pokud jsme si chtěli uvolnit ruce, abychom mohli jednat o alternativním využití, tak v podstatě nebylo zbytí."
Obavy, zdali opuštěné koleje zcela nezarostou, rozptýlil pondělní příjezd stavební techniky. Provizorní oprava má paradoxně jediný smysl: část trati mezi 6. a 9. kilometrem zlikvidovat.
Práce na rozhraní Nového Jičína a Bludovic jsou prvním hřebíčkem do rakve povodní poškozené dráhy. Ještě tento týden přijede speciální vlak a rozebere první metry kolejí. Podle Správy železniční dopravní cesty jde o odstranění nejvíce poškozeného úseku, k čemuž by došlo i v případě opravy trati. S tím se ale nepočítá, Správa už podala návrh na likvidaci dráhy.
Pavel Halla, mluvčí SŽDC: "Koncem června jsme tento dokument odeslali na odbor krizového řízeni Ministerstva dopravy a až na základě rozhodnutí ministerstva dopravy o zrušení tratě bude zahájeno přípravné stavební řízení na likvidaci tratě."
Zastupitelstvo ve svém usnesení zároveň iniciovalo vznik sdružení obcí, které by měly i ve spolupráci s krajem usilovat o stavbu cyklostezky na nepotřebném tělese dráhy.
Ivan Týle (ODS), starosta Nového Jičína: "Byla by to jedna z velmi významných cyklotras, která by propojovala zdejší region s valašským regionem. Z Domoráze se dá poměrně jednoduše napojit na oblast Zubří a Rožnova, případně se dostáváme do oblasti Valašského Meziříčí."
Cyklostezka by se pak napojila na zčásti dokončenou trasu do Libhoště s výhledem na pokračování do Hukvald.